۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دلار آزاد در مدار نزولی؛ آماده برای سقوط؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبر: 606350
دلار آزاد در مدار نزولی؛ آماده برای سقوط؟

خبر آماده بودن شرایط برای یک توافق برد-برد باعث شد دلار آزاد امروز در مدار نزولی حرکت کرده و به قیمت ۲۷هزار و ۵۰۰تومان برسد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ در معاملات امروز با جدی‌تر شدن اخبار توافق و اعلام طرفین مبنی بر اینکه دستیابی به یک توافق برد برد بسیار نزدیک است، دلار آزاد در مسیر نزولی قرار گرفته است.

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، دلار آزاد به نیمه کانال ۲۷هزارتومان رسیده و در قیمت ۲۷هزار و ۵۰۰تومان معامله می‌شود.

طبق اعلام کانون صرافان نیز، دلار در صرافی‌ها در قیمت ۲۴هزار و ۸۳۷تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۵۰تومان برای فروش معامله می‌شود.  قیمت خرید دلار نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰تومان کاهش یافته اما قیمت فروش آن افزایشی بوده است. روز گذشته در آخرین معاملات دلار در قیمت ۲۴هزار و ۹۲۷تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۰۰تومان برای فروش قیمت معامله می‌شد.

یورو نیز در این ساعت از معاملات   ۲۸هزار و ۳۸۹تومان برای خرید و ۲۸هزا رو ۷۸۲تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به دیروز حدود ۲۰۰تومان افزایش را نشان می‌دهد. روز گذشته این اسکناس ۲۸هزار و ۱۱۰تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۲۶تومان برای فروش قیمت خورده بود.  

در صرافی ملی نیز دلار و یورو اندکی کاهش قیمت داشته است. به این ترتیب دلار در تابلوی این صرافی، ۲۴هزار و ۹۸۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۷۳۹تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته قیمت دلار در تابلوی این صرافی، ۲۴هزار و ۷۵۷تومان برای خرید و ۲۵هزارتومان برای فروش اعلام شده بود.

یورو نیز امروز در این صرافی ۲۸هزار و ۳۵۶تومان برای خرید و ۲۸هزا رو ۷۴تومان برای فروش قیمت خورده است در حالی که روز گذشته صرافی ملی قیمت یورو را ۲۸هزار و ۱۵۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۴۰تومان برای فروش اعلام کرده بود. 

صبح امروز سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از قول علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد طرف ایرانی گفت: تا به امروز حریف لغو بخشی از آنها از آنها را پذیرفته است و مجموعه قراین و شواهد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

این اخبار به همراه اخبار لغو تحریم یکی از نفتکش‌های مربوط به ایران توسط آمریکا امید فعالان بازار را به حرکت به سوی یک توافق امیدوارتر کرده است و به نظر می‌رسد اخباری که غیبت آن‌ها میان بازار تا به امروز حس می‌شد و عامل اصلی سکون دلار میان کانال‌های ۲۷ و ۲۸هزارتومان شده بود کم کم به گوش رسیده و منجر به حرکت دلار در مدار نزولی شده است. حال باید دید دلار که امروز آماده سقوط است، چه زمانی خبرنهایی را از وین خواهد شنید؟