۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ارزش بازار اتریوم ۲۰ تریلیون دلاری می‌شود؟

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸
کد خبر: 604477
ارزش بازار اتریوم ۲۰ تریلیون دلاری می‌شود؟

گزارش جدید ARK Invest پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار اتریوم به ۲۰ تریلیون دلار و قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ از یک میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ گزارش جدیدی از ARK Invest شرکت Cathy Woods پیش‌بینی می‌کند که اتریوم (ETH) در ۱۰ سال آینده به سقف بازار ۲۰ تریلیون دلاری برسد یا حتی از آن فراتر رود که معادل قیمتی در حدود ۱۷۰،۰۰۰ تا ۱۸۰،۰۰۰ دلار برای هر اتریوم است.

این گزارش پیش‌بینی‌های امیدوارکننده‌ای برای بیت‌کوین (BTC)

دارد و می‌گوید «احتمالاً زمانی خواهد رسید که دولت‌ها آن را به‌عنوان ارز قانونی می‌پذیرند، این می‌تواند قیمت یک بیت‌کوین را تا سال ۲۰۳۰ از یک میلیون دلار فراتر ببرد».

ARK Invest یک شرکت مدیریت دارایی آمریکایی با تمرکز بر فناوری و با ارزش ۱۲.۴۳ میلیارد دلار است.

1

پیش‌بینی گزارش ARK Invest در Big Ideas ۲۰۲۲ بر این است که شبکه اتریوم با سرعت زیادی از نظر ابزار و کارایی رشد خواهد کرد.

 بخش عمده‌ای از رشد طی دو سال گذشته ناشی از تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) بوده است. ARK جذابیت DeFi را توضیح داد و بیان کرد:

دنیای مالی غیرمتمرکز، قابلیت همکاری، شفافیت و خدمات مالی بیشتری را در حالی که هزینه‌های واسطه و ریسک طرف مقابل را به حداقل می‌رساند، وعده می‌دهد.

به گفته ARK، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) روی اتریوم «کارکردهای مالی سنتی را به حاشیه می‌رانند». در این گزارش تاکید شده که بانک‌ها و وام‌دهی، صرافی‌ها، کارگزاری‌ها، مدیریت دارایی‌ها، بیمه‌ها و مشتقات را می‌توان در قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم یافت.

علاوه بر این، دیفای نیز بسیار کارآمدتر است. ARK تخمین زد که DeFi در دوازده ماه گذشته از نظر درآمد به ازای هر کارمند ۸۸ تا ۸ میلیون دلار از امور مالی سنتی بهتر عمل کرده است.

3

پیش‌بینی برای بیت‌کوین

این گزارش قیمت هر بیت‌کوین را 1.36 میلیون دلار با ارزش بازار 28.5 تریلیون دلار تا سال 2030 پیش‌بینی می‌کند.

تا سال 2030، این شرکت انتظار دارد که بیت‌کوین 50 درصد از حواله‌های جهانی با سرعت 1.5 برابر، 10 درصد ارز بازارهای نوظهور، 25 درصد از حجم تسویه‌حساب بانکی ایالات متحده، 1 درصد از خزانه‌های دولت‌های ملی در سراسر جهان، 5 درصد از نرخ بالای جهانی را به خود اختصاص دهد. دارایی خالص فردی (HNWI)، 2.55 درصد از پایه دارایی‌های سازمانی، 5 درصد از پول نقد شرکت‌های S&P 500، و 50 درصد از کل ارزش بازار طلا، را به خود اختصاص دهد.

4

ARK همچنین استدلال کرد که استخراج بیت‌کوین "می‌تواند تولید انرژی را متحول کند." در حالی که نگرانی‌های جهانی در مورد مقدار عظیم انرژی مورد نیاز استخراج بیت‌کوین مطرح شده است، محققان بر این باورند که "ماینینگ بیت‌کوین باعث تشویق و تولید برق بیشتر از منابع تجدیدپذیر بدون کربن خواهد شد."

5