۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جدیدترین فناوری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵
کد خبر: 601929
جدیدترین فناوری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی MICRO LED، نئو کیو‌ال‌ای‌دی Neo QLED و لایف استایل Lifestyle با جدیدترین پیشرفت‌ها در کیفیت تصویر، فناوری صدا و ویژگی‌های هوشمند عرضه می‌شوند.

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ کیو‌ال‌ای‌دی Neo QLED با اسمارت هاب Smart Hub جدید بهینه شده است که مدیریت محتوای هوشمند، بازی‌ها در فضای ابری، تماس‌های ویدیویی، قابلیت باز کردن و مدیریت چند برنامه همزمان و موارد دیگر را امکان پذیر می‌کند.

مجموعه‌های گسترده و لوازم جانبی، سفارشی‌سازی بیشتری را برای تجربه ویدیویی و صوتی مناسب ارائه می‌دهند.

سامسونگ الکترونیکس به تازگی از جدیدترین تلویزیون‌های MICRO LED، Neo QLED و Lifestyle خود رونمایی کرد. با پیشرفت‌هایی در کیفیت تصویر و صدا، گزینه‌های بیشتر در اندازه صفحه، لوازم جانبی قابل تنظیم و رابط کاربری ارتقا یافته، نمایشگرهای  2022 چشم انداز «صفحه نمایش در همه جا، صفحه‌نمایش برای همه» را با زندگی مانند تصاویر، صدای فراگیر و تجربه‌هایی با قابلیت شخصی‌ سازی فراگیر به واقعیت نزدیک‌تر می‌کنند.

MICRO LED: اوج فناوری نمایشگر

جدیدترین فناوری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

به عنوان آخرین نمایشگر سامسونگ، MICRO LED بهترین کیفیت تصویر در کلاس خود را به لطف ال‌ای‌دی‌های 25 میلیون میکرومتری ارائه می‌دهد که به صورت جداگانه نور و رنگ را تولید می‌کنند و تجربه فوق‌العاده‌ای را از طریق عمق چشم‌گیر، رنگ‌های پر جنب و جوش و سطح بالاتر وضوح و کنتراست ایجاد می‌کنند. در نمایشگاه CES 2022 ، سامسونگ از LED MICRO در سه اندازه مختلف – 110، 101 و 89 اینچی رونمایی خواهد کرد.

علاوه بر نوآوری‌های سخت افزاری، LED MICRO 2022 از عمق 20 بیتی در مقیاس خاکستری پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که مدل‌های MICRO LED می‌توانند تمام جزئیات  یک صحنه را بیان کنند، بهترین کنترل را با بیش از 1 میلیون مرحله سطح روشنایی و رنگ ارائه می‌دهند و یک تجربه HDR واقعی ارائه می‌دهند. همچنین DCI و Adobe RGB، 100 درصد طیف رنگی را بیان می‌کند و در نتیجه رنگ‌هایی خیره‌کننده و واقعی به دست می‌آید. MICRO LED همراه با طراحی خیره کننده که با نسبت صفحه نمایش به بدنه 99.99 درصدی آن امکان پذیر شده است، عملکرد انقلابی را ارائه می‌دهد.

2

در نهایت، MICRO LED با قابلیت استفاده و ویژگی‌های سفارشی سازی پیشرفته همراه است.

  • حالت هنری به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا هر اتاقی را به یک گالری هنری تبدیل کنند زیرا می‌توانند آثار هنری یا عکس دیجیتالی مورد علاقه خود را انتخاب و نمایش دهند. MICRO LED 2022 همچنین با دو قطعه رسانه‌ای اختصاصی از هنرمند و طراح مشهور Refik Anadol ارائه می‌شود.
  • مولتی ویو به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوا را از چهار منبع مختلف به طور همزمان - از هر یک یا از همه چهار پورت HDMI – با وضوح 4K و با نرخ تازه سازی تا 120 فریم بر ثانیه مشاهده کنند.
  • دالبی آتموس یک تجربه صوتی فراگیر برتر را با بلندگوهایی از کانال بالا، جانبی و پایین برای ایجاد صدایی چشم‌گیر و چند بعدی ارائه می‌دهد.

تکامل Neo QLED با پردازنده نئو کوانتومی و تجربه صدای پویا

به لطف پردازنده نئو کوانتومی و پیشرفت‌های فناوری تصویر و صدایی که ارائه می‌کند، QLED 2022 برخی از بکرترین تصاویر و مناظر صوتی فراگیر ممکن را ارائه می‌کند. در واقع، پردازنده کوانتومی نئو امسال، نقشه‌برداری کنتراست پیشرفته با BLU (واحد نور پس‌زمینه) را معرفی می‌کند، که سطح روشنایی را از درجه‌بندی 12 به 14 بیت برای کنترل بیشتر منبع نور - ال‌ای‌دی‌های کوانتوم مینی (Quantum Mini LED) افزایش می‌دهد. این به تلویزیون اجازه می‌دهد تا نور خود را در 16384 پله کنترل کند که چهار برابر بیشتر از 4096 پله مرحله قبلی است.

3

فناوری جدید Shape Adaptive Light از پردازنده نئو کوانتومی برای تجزیه و تحلیل خطوط، اشکال و سطوح برای کنترل شکل نور از ال‌ای‌دی های کوچک کوانتومی استفاده می‌کند و روشنایی و دقت تمام اشکال روی صفحه را افزایش می‌دهد. نتیجه آن، کیفیت تصویر فوق العاده‌ای است که محتوای HDR کامل را به نمایش می‌گذارد. Neo QLED 2022 سامسونگ همچنین دارای Real Depth Enhancer است که یک الگوریتم کیفیت تصویر چند هوشی است. این پیشرفت تکنولوژیکی با تعیین و پردازش یک شی روی صفحه در برابر پس زمینه آن برای ایجاد حس عمق، حس واقع گرایی بیشتری ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، کیوال‌ای‌دی 2022 سامسونگ دارای حالت Eye Comfort است که به طور خودکار روشنایی صفحه را بر اساس حسگر نور داخلی و اطلاعات غروب / طلوع خورشید تنظیم می‌کند. همانطور که نور محیط تغییر می‌کند، صفحه نمایش به تدریج میزان نور را کاهش می‌دهد و رنگ‌های گرم‌تری ارائه می‌دهد و سطوح نور آبی را متناسب با آن تنظیم می‌کند. این امر با کاهش نور آبی که ممکن است بر کیفیت خواب فرد تأثیر بگذارد، تجربه تماشای راحت‌تری در شب را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های صوتی نئو کیو‌ال‌ای‌دی نیز در حال ارتقای اساسی هستند. محصولات 2022 با استفاده از OTS (ردیابی صدای اشیا)، که صدا را به همراه شیء روی صفحه نمایش در سراسر اتاق حرکت می‌دهد، دارای OTS Pro هستند که از بلندگوهای پخش قدرتمند برای ایجاد صدای فراگیر بالای سر استفاده می‌کند. 2022 Neo QLED همچنین به لطف اضافه شدن بلندگوهای کانال برتر جدید سامسونگ، تجربه واقعاً قابل توجه دالبی آتموس را ارائه می‌دهد. Neo QLED با بلندگوهای چند کانالی که در سرتاسر تلویزیون قرار داده شده است، تجربه صدایی پویا را ارائه می‌کند که عملکردها را از همه گوشه‌ها ردیابی می‌کند.

ادغام یکپارچه طراحی و فناوری

4

صفحه‌نمایش‌های لایف‌استایل 2022 سامسونگ به‌طور یکپارچه طراحی و فناوری را برای تجربه‌ای منحصر به فرد و شخصی‌شده ترکیب می‌کنند. یک صفحه نمایش مات جدید با خواص ضد تابش، ضد انعکاس و ضد اثرانگشت بر روی The Frame، The Sero و The Serif اعمال شده است که یکی از لذت بخش‌ترین و راحت‌ترین تجربه‌های مشاهده را ارائه می کند. در نتیجه، صفحه‌نمایش مات جدید روی صفحه‌نمایش‌های لایف استایل 2022 سامسونگ، سه تأییدیه از UL (آزمایشگاه‌های Underwriter) به‌عنوان «Freection Glare Free»، «Discomfort Glare Free» و «Disability Glare Free» دریافت کرد.

5

  • قاب اکنون به لطف فناوری پانل ضد تابش و انعکاس کم با نمایشگر مات برجسته، واقعی‌ترین تجربه تماشای هنر را در خارج از موزه ارائه می‌دهد. همچنین از اثر انگشت و لک جلوگیری می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد از آثار هنری مورد علاقه خود در شرایط عالی لذت ببرند. این قاب در اندازه‌های مختلف از 32 تا 85 اینچ عرضه می‌شود.
  • Serif همچنین دارای بدنه‌ای مات است که به طور یکپارچه با صفحه نمایش مات ترکیب می‌شود و طراحی نمادین را ارتقا می‌بخشد تا ظاهر و احساس برتر را به شما بدهد. با اضافه شدن یک گزینه اندازه 65 اینچی، Serif اکنون در اندازه‌های مختلف از 43 تا 65 اینچ ارائه می‌شود.
  • Sero با نمایشگر مات جدید خود در هر دو حالت عمودی و افقی یک تجربه تماشای بهینه ارائه می‌دهد. عملکرد عمودی مولتی ویو، چندوظیفه‌گی را به سطح بعدی می‌برد و به کاربران امکان می‌دهد همزمان محتوای مختلف را در بالا و پایین صفحه مشاهده کنند یا در حین تماشا به جستجوی آنلاین اطلاعات بپردازند.

برنامه اسمارت هاب و چند برنامه جدید برای بهترین تجربه کاربری

تلویزیون‌های هوشمند 2022 سامسونگ با یک اسمارت هاب Smart Hub جدید عرضه می‌شوند که مدیریت محتوا و کشف محتوا را با اولویت‌های تماشای خود در جلو و مرکز قرار می‌دهد. Smart Hub جدید کاربران را به محتوای مورد علاقه خود راهنمایی می‌کند یا به آنها کمک می‌کند تا چیز جدیدی را کشف کنند و در عین حال زمان کمتری را برای جستجو صرف کنند. نوار کناری Smart Hub همچنین امکان انتقال یکپارچه بین دسته‌ها - Media، Game (Gaming Hub) و Ambient را فراهم می‌کند - به کاربران اجازه می‌دهد بر روی فعالیت‌های مختلف در خانه تمرکز کنند.

  • Gaming Hub: به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا از طریق سرویس‌های پخش بازی سریع‌تر بازی‌هایی را که دوست دارند کشف کرده و به آن‌ها بپردازند. بازیکنان از طریق مشارکت سامسونگ با رهبران صنعت - NVIDIA GeForce ، Stadia و Utomik - به منبع گسترده‌ای از بازی‌ها دسترسی خواهند داشت و این تازه شروع ماجرا است.
  • Watch Together: برنامه جدید به کاربران امکان می‌دهد در حین تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود با دوستان و خانواده تماس ویدیویی داشته باشند و موجب می‌شود که همه را به هم نزدیکتر می‌کند.
  • پلتفرم NFT: این برنامه دارای یک پلتفرم بصری و یکپارچه برای کشف، خرید و تجارت آثار هنری دیجیتال از طریق MICRO LED، Neo QLED و The Frame است.
  • کالیبراسیون هوشمند: این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات را برای کیفیت مطلوب تصویر تنظیم کنند. حالت پایه دارای یک راه سریع و آسان برای کالیبره کردن صفحه نمایش در عرض 30 ثانیه است، در حالی که حالت حرفه‌ای صفحه نمایش را برای کیفیت تصویر بکر در حدود 10 دقیقه بهینه می‌کند.

شخصی سازی گزینه‌های لوازم جانبی برای نیازها و سلیقه‌های کاربران

مدل‌های 2022 همچنین دارای لوازم جانبی گسترده‌ای هستند تا تجربه کاربر را شخصی‌سازی کنند. پایه و پایه دیواری چرخان خودکار تجربه مشاهده عمودی را از The Sero به ارث برده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با چرخش خودکار صفحه نمایش خود از تماشای صفحه موبایل لذت ببرند.

برای تکمیل این لوازم جانبی، محصولات 2022 از یک رابط عمودی، از جمله Smart Hub، پشتیبانی می‌کنند و یک ویژگی مولتی ویوی عمودی ارائه می‌دهند. برنامه‌هایی مانند یوتیوب و تیک تاک و همچنین ارسال تصاویر در حالت عمودی ارائه می‌دهد. در نهایت، ویژگی‌های سبک زندگی مانند حالت محیطی + و حالت هنری نیز در حالت عمودی در دسترس هستند. کلید چرخشی جدید روی ریموت کنترل به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی صفحه را با کلیک یک دکمه بچرخانند.

علاوه بر این، با گزینه‌های قاب توسعه‌یافته برای The Frame و پایه‌های دیواری باریک با حرکت کامل برای همه تلویزیون‌ها، امکانات بی‌پایانی برای شخصی‌سازی  نمایشگرهای ۲۰۲۲ سامسونگ بوجود می‌آورد.

پایان محدودیت‌های صوتی با جدیدترین نوار صوتی (Soundbar)

مجموعه نوار صوتی 2022 با ارتقای فناوری تجربه صوتی سه بعدی و فراگیرتری ارائه می‌دهد. این نوار صوتی و بلندگوها تلویزیون را قادر می‌سازد تا با همه بلندگوهای تلویزیون، از جمله بلندگوهای کانال برتر، با هم کار کنند و یک منظره صوتی گسترده و قدرتمند ایجاد کنند.

نوارهای صوتی 2022 سامسونگ همچنین با اتصال بی سیم دالبی آتموس،  یک تلویزیون هوشمند بی سیم متصل به نوار صوتی که در آن هر دو صفحه نمایش و بلندگوهای نوار صوتی، تجربه صوتی باورنکردنی را بدون کابل‌های اضافی ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، نوار صوتی جدید HW S800B Ultra Slim استانداردهای دسته نوار صوتی باریک را بازنشانی می‌کند و با ادغام فناوری رادیاتور غیرفعال با ساب ووفر خود، بیس قدرتمندی به شکل فشرده ارائه می‌دهد. نوار صوتی فوق‌العاده باریک جدید با کانال‌های بلندگوی پرتاب واقعی، صدای قدرتمندی با عمق تنها 1.6 اینچ ارائه می‌کند.

نقش صفحه نمایش در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های فناوری و نحوه توزیع سرگرمی به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. سیمون سانگ، معاون اجرایی و رئیس تیم فروش و بازاریابی کسب و کار نمایشگرهای بصری در سامسونگ، گفت: با مجموعه جدید محصولات خود، ما به مشتریان تجربه‌ای کاملاً فراگیر ویدیویی و صوتی ارائه می‌کنیم که بر اساس نیازهای آنها قابل تنظیم است. خواه اهل سینما، عاشق تلویزیون، گیمر یا حتی علاقه‌مند به هنر باشید، سامسونگ پیشنهادات برتری دارد که می‌تواند هر اتاقی را زیباتر کند.»