۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اظهارات عضو کمیته سیاست پولی هند در مورد رمزارزها / دارایی‌های رمزارزی باید قانون‌گذاری شود

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹
کد خبر: 596840
اظهارات عضو کمیته سیاست پولی هند در مورد رمزارزها / دارایی‌های رمزارزی باید قانون‌گذاری شود

یک اقتصاددان مشهور که عضو کمیته سیاست پولی هند است می‌گوید که اجرای ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال دشوار است و «تنها فعالیت‌های غیرقانونی و مشارکت در دارک وب را افزایش می‌دهد».

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ او معتقد است که دارایی‌های رمزنگاری باید قانون‌گذاری شود. عضو کمیته سیاست پولی می‌گوید اجرای ممنوعیت کامل رمزارز دشوار است.

آشیما گویال، یکی از اعضای کمیته سیاست پولی هند، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با PTI در مورد ارز دیجیتال صحبت کرد. کمیته سیاست پولی نرخ بهره سیاست مورد نیاز برای دستیابی به هدف تورم را تعیین می‌کند.

گویال در چندین کمیته دولتی از جمله شورای مشورتی اقتصادی نخست وزیر و کمیته مشاوره فنی بانک مرکزی هند برای سیاست پولی خدمت کرده است.

او در پاسخ به سوالی در مورد ارزهای رمزنگاری شده، گفت که به جای آن باید توکن‌های رمزنگاری شده نامیده شوند، زیرا به عنوان ارز، قابل قبول یا کافی نیستند. علاوه بر این، او گفت که آنها باید به عنوان پول قانونی ممنوع شوند، اما به عنوان توکن قانون‌گذاری شوند.

گویال افزود: «تنها معاملات بزرگ، از سوی سرمایه‌گذارانی که از ریسک‌ها آگاه هستند، مجاز است،» وی توضیح داد: اجرای ممنوعیت کامل دشوار است و فقط فعالیت‌های غیرقانونی و مشارکت در دارک وب را افزایش می‌دهد.

در جلسه اخیر شورای حکام مرکزی، بانک مرکزی هند از دولت خواست تا رمزارز را به طور کامل ممنوع کند و بیان کرد که ممنوعیت جزیی کارساز نخواهد بود.

بانک مرکزی هند همچنین اخیرا گفت که ارزهای رمزنگاری شده "مستعد تقلب و نوسانات شدید قیمت هستند" و تاکید کرد که آنها "خطرات زودهنگام برای محافظت از مشتری و مبارزه با پولشویی مبارزه با تامین مالی تروریسم دارند.

در حال حاضر، قانونی به طور خاص برای ارزهای دیجیتال در هند وجود ندارد، اما دولت هند در حال کار بر روی قوانین ارزهای دیجیتال است. با این حال، لایحه کریپتو که برای بررسی در جلسه زمستانی مجلس فهرست شده بود، مورد بررسی قرار نگرفت. بنا بر گزارش‌ها، دولت اکنون در حال اصلاح این لایحه است.

در حال حاضر، قانونی به طور خاص برای ارزهای دیجیتال در هند وجود ندارد، اما دولت هند در حال کار بر روی قوانین ارزهای دیجیتال است. با این حال، لایحه رمزارز که برای بررسی در جلسه زمستانی مجلس فهرست شده بود، مورد بررسی قرار نگرفت. بنا بر گزارش ها، دولت اکنون در حال اصلاح این لایحه است.