۰ نفر

رییس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور؛

درمان رایگان مددجویان چگونه انجام می شود؟ / سالمندان و افراد مجهول‌الهویه هزینه درمانی پرداخت نمی کنند

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبر: 596807
درمان رایگان مددجویان چگونه انجام می شود؟ / سالمندان و افراد مجهول‌الهویه هزینه درمانی پرداخت نمی کنند

رییس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از درمان رایگان افراد تحت پوشش زیر ۱۸سال نیازمند به خدمات تخصصی ارتوپدی، قلبی و ترمیمی خبر داد و گفت: تاکنون ۲هزار و ۵۳۲نفر تحت نظر بهترین متخصصان ایرانی و بین‌المللی با همکاری سازمان بهزیستی کشور و موسسه خیریه زنجیره امید درمان شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، افسانه مشتری رییس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از درمان رایگان افراد تحت پوشش زیر ۱۸ سال نیازمند به خدمات تخصصی ارتوپدی، قلبی و ترمیمی خبر داد و گفت: این خدمت با همکاری موسسه خیریه زنجیره امید برای تمامی کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود بطوری که تاکنون ۲ هزار و ۵۳۲ نفر تحت نظر بهترین متخصصان ایرانی و بین‌المللی درمان شده‌اند که ۱۰ درصد خدمات قلبی و عروقی، ۸۳ درصد خدمات ارتوپدی و ۷ درصد خدمات ترمیمی دریافت کرده‌اند.

رییس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: براساس تفاهمنامه سازمان بهزیستی کشور و موسسه خیریه زنجیره امید هر دو نهاد تا سقف ۱۵ میلیون تومان در مجموع ۳۰ میلیون تومان برای تامین اندام‌های مصنوعی، پروتز حین عمل و ... هزینه تخصیص می‌دهد.

بهره‌مندی تمامی سالمندان و افراد مجهول‌الهویه مستقر در مراکز بهزیستی از خدمات درمان رایگان

وی با بیان اینکه سالمندان و تمامی افراد مجهول‌الهویه مستقر در مراکز نگهداری بهزیستی می‌توانند تا صدور شناسنامه و اوراق شناسایی ۳ ماه به صورت موقت با بیمه سلامت از خدمات رایگان درمان استفاده کنند، گفت: سالانه ۷ هزار نفر به عنوان مجهول‌الهویه می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

هیچ مددجویی پشت نوبت برای صدور بیمه درمان نیست

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، مشتری با بیان اینکه هیچ مددجویی پشت نوبت برای صدور دفترچه بیمه سلامت وجود ندارد، تصریح کرد: همه افراد تحت پوشش بهزیستی که دارای شرایط باشند و دفترچه بیمه دیگری نداشته باشند، دفترچه بیمه سایر اقشار را برای آنها صادر می‌کنیم، این در حالی است که از ابتدای سال جاری برای ۷۶۰ هزار خانوار بیمه درمان صادر شده است که حق سرانه بیمه سلامت برای تبعی ۱ و ۲ ماهانه ۷۱۶ هزار ریال و برای تبعی ۳ ماهانه ۸۷۵ هزار و ۱۱۱ ریال پرداخت می‌کند.