۰ نفر

وام مسکن دانشجویان دو برابر شد

۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبر: 586068
وام مسکن دانشجویان دو برابر شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۱۰۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویان مجرد در سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان  با اشاره به افزایش به طور متوسط ۳۰ درصدی وام‌های دانشجویی، گفت: وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می‌شوند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و این وام را در اختیار دانشجویان قراردهند. این وام می‌تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

به گفته رییس صندوق رفاه دانشجویان، میزان وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان در شهر تهران ۵ میلیون تومان به ازای هر دانشجو، در ۸ کلان شهر کشور ۴ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳ میلون تومان است.

وی درباره نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: این وام گروهی است، یعنی به ازای ۳۰ یا ۵۰ دانشجو، هر تعدادی که دانشگاه‌ها بدهند، به دانشگاه داده می‌شود، بر این اساس دانشجویی که خوابگاه خارج از دانشگاه می‌گیرد می‌تواند از این وام بهره‌مند شود و تا زمانی که در خوابگاه است و از خوبگاه استفاده می‌کند ودیعه را دارد و پس از آن این مبلغ برگشته می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین از افزایش ۹۵ درصدی وام تحصیلی دانشجویان متاهل گفت و خاطرنشان کرد: سال گذشته این وام ۲ میلیون تومان بود که امسال به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

* افزایش ۳۰ درصدی وام ودیعه مسکن متاهلی

به گفته گنجی، وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و این رقم در سایر کلان شهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام وام شهریه دانشجویان از ۱۲ آبان آغاز شده است و تا آخر آذرماه ادامه دارد.