۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

جزییات حمله سایبری به هواپیمایی ماهان / هکرها چه کسانی هستند؟

۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبر: 582760
جزییات حمله سایبری به هواپیمایی ماهان /  هکرها چه کسانی هستند؟

هواپیمایی ماهان مورد حمله سایبری قرار گرفت. برخی اعضای باشگاه مشتریان و خریداران بلیت از هواپیمایی ماهان اعلام کردند که پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که حاکی از جمله سایبری به این ایرلاین است.

اقتصادآنلاین - پریسا شاکری؛  برخی خبرها حاکی از حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان است. در پیامک‌های ارسالی برای مشتریان ماهان گروهی موسوم به «هوشیاران» مسئولیت حمله هکری به هواپیمایی ماهان را بر عهده گرفته‌اند و به مشتریان این شرکت هواپیمایی توصیه کرده‌اند که برای سفرهای خود از ایرلاین دیگری استفاده کنند! در همین زمینه همچنین وبسایت ماهان نیز از دسترس خارج شده است. 

پیگیری اقتصاد آنلاین از سازمان هواپیمایی کشوری به نتیجه نرسید و متولیان این سازمان حاضر به گفتگو در این زمینه نشدند اما روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد که تا دقایقی دیگر اطلاعیه‌ای در همین زمینه منتشر می‌کند. 

در همین زمینه فارس اطلاعیه‌ای را به نقل از هواپیمایی ماهان منتشر کرده و در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار خبر حمله سایبری به سیستم‌های شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع می‌رساند با نظر به جایگاه هواپیمایی ماهان در صنعت حمل و نقل هوایی کشور اینگونه حملات به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون نسبت به این شرکت انجام یافته تا شاید بتوانند خدشه ای بر عملکرد آن وارد کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ‌این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌شود و همواره تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه و به موقع وارد عمل شده و این حملات را خنثی‌ کرده است.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: ‌بدین‌ وسیله اعلام می‌دارد تمامی پروازهای ماهان طبق برنامه در حال انجام و پروازهای آتی نیز طبق زمان بندی قبلی انجام خواهد پذیرفت، بدیهی است در صورت تغییر در زمان انجام پروازها به تمامی مسافران عزیز اطلاع رسانی خواهد شد، پیشاپیش از همراهی همیشگی شما عزیزان بی نهایت سپاسگزاریم‌.

گفتنی است سایت هواپیمایی ماهان همچنان از دسترس خارج است و در بهار و تابستان امسال حمله سایبری مشابهی به سامانه شرکت راه آهن و سپس سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی وارد شده بود که سبب از دسترس خارج شدن کنترل تردد قطارها و همچنین امکان ثبت نام در سامانه‌های املاک و اسکان و طرح ملی مسکن شده بود.