۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اختلال در سامانه درخواست کارت سوخت / قطع سه هفته‌ ای سامانه درخواست کارت سوخت در دفاتر پلیس +۱۰

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 582426
اختلال در سامانه درخواست کارت سوخت / قطع سه هفته‌ ای سامانه درخواست کارت سوخت در دفاتر پلیس +۱۰

با وجود گذشت بیش از سه هفته از هک شدن سامانه سوخت کشور، برخی اختلال‌های ناشی از این حمله، همچنان رفع نشده است.

اقتصادآنلاین – نیلوفر محبی؛  مشاهدات میدانی حاکی از آن است که سامانه درخواست کارت سوخت یا پیگیری وضعیت ارسال این کارت با وجود گذشت بیش از سه هفته از هک سامانه ‌سوخت کشور، همچنان قطع است. 

ظاهرا دفاتر پلیس +۱۰، این سامانه که پیش از حملات سایبری نیز هرازگاه با اختلال‌های مقطعی همراه بود، پس از بروز حملات مذکور به طور کامل قطع و هنوز راه‌اندازی نشده است. 

پیگیری خبرنگار اقتصاد آنلاین از دفاتر پلیس +۱۰ در محله‌هایی از پایتخت از جمله اشرفی اصفهانی( منطقه ۵ )، شهرک غرب(منطقه ۲)، اکباتان، تجریش و پارک ملت، لواسان و...بیانگر قطع بودن این سامانه است.

در همین خصوص مسئول بخش کارت سوخت یکی از دفاتر پلیس +۱۰ با بیان این که مدتی طولانی از قطعی این سامانه می‌گذرد، در خصوص زمان دقیق قطع شدن آن می‌گوید: « از زمان حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها این سامانه هم توسط وزارت نفت قطع شده است». 

 با این حال او از زمان وصل شدن سامانه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. 

همچنین مسئول دفتر دیگری می‌گوید: « بسیاری برای دریافت این خدمت مراجعه می‌کنند اما ما نمی‌دانیم که این سامانه کی وصل می‌شود». 

یکی دیگر از مسئولان دفتر پلیس +۱۰ نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی از زمان وصل سامانه مذکور، مراجعه‌کنندگان را به وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ارجاع می‌دهد و عنوان می‌کند: « من هم مثل شما نمی‌دانم تا کی قطع است، از وزارت نفت پیگیری کنید». 

مسئولان بخش‌های کارت سوخت سایر دفاترهم پاسخ هایی مشابه به درخواست‌ها ارائه می‌کنند.

لازم به ذکر است با وجود تماس‌های مکرر اقتصادآنلاین با شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در پی اختلال ایجاد شده، تاکنون پاسخی از سوی این شرکت ارائه نشده است. این درحالی است که انتظار می‌رفت مدیران شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور، پیش از بروز گلایه‌ها دراین خصوص، اطلاع رسانی کرده و مردم را از زمان آغاز به کار مجدد این سامانه مطلع کنند.

برپایه این گزارش، لازم به یادآوری است؛ ۴ آبان ماه امسال، حمله‌ای سایبری به پمپ بنزین‌های کشور، باعث خارج شدن بیش از چهارهزار پمپ بنزین کشور از مدار سوخت‌رسانی شد و به دنبال آن عملیات سوخت گیری تنها به صورت آفلاین و با قیمت آزاد امکان‌پذیر بود.

گفته شد آثار این حمله در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف و تمام پمپ بنزین‌ها پس از آن دوباره وارد مدار شدند.