۰ نفر

مهم! خبر خوب برای ثبت نام خودرو های ایران خودرو و سایپا

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبر: 579487
مهم! خبر خوب برای ثبت نام خودرو های ایران خودرو و سایپا

لغو ممنوعیت فروش خودروهای خریداری شده از کارخانه، قطعی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ایران خودرو در اطلاعیه جدید خود به نمایندگی ها و مشتریان آورده است:

در خصوص خودروهای واگذار شده در فروش فوق العاده و پیش فروش به روش قرعه کشی که سند (فاکتور فروش) آنها در رهن شرکت ایران خودرو می باشد مطابق مصوبه اخیر کمیته خودرو، مشتریان می‌توانند نسبت به فک رهن سند مربوطه زودتر از موعد مقرر در بخشنامه اقدام کنند. به همین منظور و براساس برنامه زمانبندی شده، واریز مبلغ ترهین و انجام عملیات فک رهن پس از دریافت پیامک از سوی شرکت ایران خودرو امکان پذیر است.

لازم به ذکر می باشد انجام عملیات فک رهن توسط شخص مشتری در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو (میزکار مشتری) یا مراجعه به نمایندگی فراهم است و مشتری محترم باید حتما بعد از دریافت پیامک از سوی شرکت ایران خودرو نسبت به انجام فرآیند فوق اقدام نماید.

فرآیند فک رهن از دو طریق ذیل امکان پذیر است:  

1 - اقدام به واریز وجه از طریق کارت بانکی متعلق به خود در میز کار مشتری و درخواست فک رهن

2 - مشتری محترم بعد از مراجعه به نمایندگی و واریز وجه ترهین از طریق کارت بانکی متعلق به خود (مطابق با مبلغ قید شده در سایت) درخواست فک رهن نماید.

* سند فروش فک رهن شده پس از تسویه مبلغ ترهین توسط مشتری بعد از گذشت 10روز کاری به نمایندگی های محل ثبت نام ارسال خواهد شد.

علاوه بر این سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز از برقراری امکان فک رهن اسناد خودروهای فاکتورشده سایپا خبر داده و گفته است: مشتریان محصولات سایپا که در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری منتخب شده و خودروهای آنان فاکتور شده، پس از تسویه حساب می‌توانند نسبت به فک رهن اقدام کنند.

وی اضافه کرده است: این اقدام به‌دنبال تقاضای مشتریان محصولات گروه خودروسازی سایپا و همچنین موافقت و صدور مجوز از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و این امکان را در اختیار خریداران محصولات سایپا قرار می‌دهد تا پس از تسویه حساب نسبت به فک رهن اقدام کنند.

به گفته وی با اجرایی شدن این تصمیم، امکان خرید و فروش محصولات عرضه شده در طرح‌های قرعه‌کشی فراهم می‌شود و مالکان این خودروها می‌توانند نسبت به فروش آن در بازار اقدام کنند. البته مقرر شده اسناد ترهین آن دسته از مشتریانی که در طرح‌های فروش فوق‌العاده و یا پیش‌فروش ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تسویه حساب آزاد شود.

سلیمانی ادامه داد: مشتریان محصولات سایپا می‌توانند از روز چهارشنبه 19 آبان‌ماه با مراجعه به نمایندگی‌های ثبت‌نام کننده و یا وب‌سایت اینترنتی سایپا نسبت به ثبت درخواست و پرداخت وجه باقیمانده اقدام کنند.