۰ نفر

شیائومی به عرصه تولید انبوه خودروی برقی وارد می شود

۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷
کد خبر: 574398

شیائومی به عرصه تولید انبوه خودروی برقی وارد می شود

غول چینی شیائومی، از نیمه اول سال ۲۰۲۴ شروع به تولید انبوه خودرو‌های برقی خود می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وب سایت آلمانی فناوری اطلاعات giga.de فاش کرد که شرکت چینی پیشرو در تولید تلفن‌های هوشمند و محصولات دیجیتال مدرن، کارخانه خود را برای تولید خودرو نخواهد ساخت و در عوض بر روی راه اندازی خط مونتاژ در یک کارخانه معروف خودروسازی چینی تمرکز خواهد کرد.

به گفته این وب سایت آلمانی، تغییر شرکت‌های تلفن هوشمند به مشارکت فعال در مدیریت چرخ تحرک الکتریکی، بدون شک کارت‌های صنعت خودروسازی را به طور کلی تغییر می‌دهد، زیرا سازندگان قدیمی مانند فولکس واگن، بی ام و یا مرسدس نیازی به این کار ندارند.

 از ابتدای سال مشخص بود که چینی‌ها در حال کار بر روی ساخت خودروی برقی خود هستند، اما آنچه جدید است این است که این برنامه‌ها چقدر پیشرفته به نظر می‌رسند.

موسس شیائومی ، لوی جون، رسماً در توئیتر اعلام کرده بود که تولید انبوه خودرو‌های برقی شیائومی باید از نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

مشخص نشده است که قیمت و ظاهر خودروی برقی شیائومی چگونه خواهد بود؛ فرض بر این است که این جزئیات هنوز نهایی نشده است. در بازار گوشی‌های هوشمند، شیائومی نسبت قیمت به عملکردش به بالاترین سطح رسیده است.

این وب سایت آلمانی می‌گوید: "اگر گروه چینی این دستور العمل را برای موفقیت در خودرو‌های برقی آینده خود اعمال کند و قیمت را تا حد ممکن تعیین کند، خریداران احتمالی خودرو‌های برقی خوشحال خواهند شد". در ابتدای سپتامبر گذشته، شیائومی یک شرکت تابعه به نام Xiaomi EV تاسیس کرد که قرار است پیشرفت در بخش خودرو را رهبری کند.