۰ نفر

با ۷۲ میلیون، رانا پلاس بخرید! +جزییات

۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 569322
با ۷۲ میلیون، رانا پلاس بخرید! +جزییات

طبق جدیدترین بخشنامه فروش محصولات ایران خودرو، این خودروساز داخلی پیش فروش برخی از تولیدات خود نظیر: رانا پلاس، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، پژو 207 دستی با سقف شیشه‌ای، دنا پلاس توربوشارژ دستی و سمند سورن پلاس را با موعد تحویل یکساله و قیمت غیر قطعی، از تاریخ چهارشنبه 14 مهر 1400 آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، متقاضیان می‌توانند با مراجعه وبسایت فروش شرکت ایرانخودرو به آدرس esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام رانا پلاس و حضور در جدیدترین مرحله قرعه‌کشی این خودرو داخلی (ویژه مهر 1400) اقدام کنند. کلیه محدودیت‌های گذشته نظیر هر کد ملی یک خودرو، فک رهن سند یک سال پس از تحویل و...، در این مرحله فروش محصولات ایران خودرو نیز اعمال شده و افراد منتخب در قرعه‌کشی معادل پنج روز زمان دارند تا پیش پرداخت را به حساب شرکت واریز کنند. شایان ذکر است در این طرح فروش، مبلغ پیش‌پرداخت برای ثبت نام رانا پلاس معادل 72 میلیون و 156 هزار تومان اعلام شده است.

مشخصات رانا پلاس

رانا پلاس جدیدترین عضو خانواده رانا (فیس لیفت پژو 206 صندوقدار) به حساب می‌آید که از سال 13۹۹ روی خط تولید ایکو قرار گرفته و در مقایسه با رانا معمولی برخی اصلاحات را تجربه کرده است؛ از جمله می‌شود به تغییر چینش اجزای داخلی چراغ‌های جلو و عقب و اضافه شدن دی‌لایت نئونی به آنها، جلو پنجره متفاوت، آینه‌های برقی راهنمادار جدید به علاوه دستگیره‌ درها و زه‌ جانبی همرنگ بدنه، اشاره کرد. داخل کابین هم شاهد به‌کارگیری غربیلک فرمان جدید مشابه پژو ۲۰۷، روکش صندلی متمایز، دسته راهنما و دسته برف‌پاک‌کن طرح جدید و نیز رودری ها با طرح پارچه متفاوت هستیم.

رانا پلاس در بخش فنی از موتور ۱.۶ لیتری شانزده سوپاپ، یعنی پیشرانه tu5 پژو بهره می‌برد و توانی معادل ۱۰۵ اسب بخار قدرت به اضافه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را به واسطه یک گیربکس ۵ دنده دستی به محور چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. بیشترین سرعت رانا پلاس به حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب 0 تا 100 آن نیز معادل ۱۲ ثانیه است. ضمنا مخزن سوخت رانا پلاس حدود ۵۰ لیتر گنجایش دارد و متوسط مصرف سوخت آن در جاده معادل ۵.۵ لیتر و در سیکل ترکیبی برابر ۶.۹ لیتر به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت ارزیابی شده است. صندوق عقب رانا پلاس نیز دارای ظرفیتی برابر ۴۰۰ لیتر است که متناسب با احتیاجات خانواده‌های ۴ نفره برآورد می‌شود.

همچنین شرکت ایران خودرو قصد دارد گیربکس شش سرعته دستی MT6 را در کنار موتور تقویت شده tup5 به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر، روی رانا پلاس به خدمت بگیرد که البته فعلا خبری از تولید و عرضه انبوه آن به گوش نرسیده است.