۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اظهارات جدید مدیرعامل تسلا در خصوص رمزارزها / دلیل سختگیری چین در استخراج رمزارزها چیست؟

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 566871
اظهارات جدید مدیرعامل تسلا در خصوص رمزارزها / دلیل سختگیری چین در استخراج رمزارزها چیست؟

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، در آخرین اظهارات خود مجددا از رمزارزها حمایت کرد و آنها را فناناپذیر خواند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش کوین‌تلگراف، ایلان ماسک اظهار کرد که ماهیت غیرمتمرکز رمزارزها ممکن است برای دولت چین یک چالش باشد.

با ادامه بررسی دقیق صنعت رمزارز توسط نهادهای نظارتی در سراسر جهان، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از رمزارزها حمایت کرده و آنها را فناناپذیر خوانده است.

ماسک در کنفرانس کد در کالیفرنیا گفت: "من فکر می‌کنم که نمی‌توان رمزارزها را از بین برد، اما ممکن است دولت‌ها سرعت پیشرفت آن را کاهش دهند."

به گفته مدیرعامل تسلا، ماهیت غیرمتمرکز رمزارزها ممکن است برای دولت چین، که جنگ جدیدی را روز جمعه علیه آنها اعلام کرد، یک چالش محسوب شود.

ماسک خاطرنشان کرد: "من گمان می‌کنم که رمزارزها اساسا با هدف کاهش قدرت یک دولت متمرکز انجام شده و آنها علاقه‌ای به این موضوع ندارند. وی همچنین اظهار کرد که سختگیری اخیر چین در خصوص رمزارزها احتمالا به مسائل قابل توجه تولید برق در این کشور مربوط می‌شود.

"در واقع بخشی از این سختگیری به دلیل کمبود برق در بسیاری از مناطق چین است. از آنجا که تقاضای برق بیشتر از حد انتظار بوده، در حال حاضر بسیاری از مناطق جنوبی چین دچار قطعی برق شده‌اند. ممکن است که استخراج رمزارز در این مساله نقش داشته باشد."

به رغم اینکه ماسک خود را یک متخصص بزرگ رمزارز نمی‌داند، این غول فناوری تاکید کرد که نهادهای نظارتی نباید در تلاش برای کاهش سرعت پذیرش رمزارزها باشند.

در پاسخ به این سوال که آیا دولت ایالات متحده باید در ایجاد قانون برای رمزارزها مشارکت داشته باشد یا خیر، ماسک گفت: "به نظر من، هیچ کاری نباید انجام دهد."

ایلان ماسک در توییتر به عنوان یک فرد تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها شناخته شده و بسیاری از کارشناسان، حرکت قیمت رمزارزهایی مانند شیبا اینو، دوج‌کوین و همچنین بیت‌کوین را با توییت‌های وی مرتبط می‌دانند.

پس از متوقف کردن پذیرش بیت‌کوین به عنوان وجه پرداختی برای خرید خودروهای تسلا به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج این رمزارز در ماه می ۲۰۲۱، مدیرعامل تسلا از سوی جامعه رمزارزها مورد انتقاد قرار گرفت.

پیش از این ماسک با اعلام خرید بیت‌کوین به ارزش ۱.۵میلیارد دلار در ماه فوریه، باعث ایجاد خوش‌بینی قابل توجهی در بازار رمزارزها شد.