۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

کمک به کم درآمدها برای خانه دار شدن

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 566121
کمک به کم درآمدها برای خانه دار شدن

وزیر تعاون گفت: با همکاری وزارت راه طرحی را در زمینه تعاونی‌های مسکن شروع خواهیم کرد که از این طریق می‌توان هم برنامه ساخت یک میلیون مسکن را جلو برد و هم به خانه‌دار شدن مردم کمک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت الله عبدالملکی در مورد وضعیت بخش تعاونی‌ها، اظهار داشت: برنامه ما در وزارت کار این است که محور فعالیت‌های اقتصادی را تعاونی بگذاریم و به هر دلیل اگر تعاونی نشد محور به بخش‌های دیگر منتقل شود. این مساله فرصت بسیار خوبی را برای همه حوزه‌ها از جمله اشتغال ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال در حوزه دانش بنیان گروه‌های استارتاپی می‌توانند در قالب تعاونی‌ها متشکل شوند و فعالیت خود را شروع کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین مقرر شده با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرحی را در زمینه تعاونی‌های مسکن شروع کنیم. این مساله علاوه بر اینکه به تقویت برنامه مسکن دولت کمک می‌کند و موجب می‌شود برنامه سالانه یک میلیون مسکن جدی تر جلوتر برود، اشتغال خوبی هم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن می‌توان به اقشار کم درآمدتر و کارگران برای خانه دار شدن کمک کرد.

عبدالملکی گفت: همچنین در حوزه‌های مربوط به مصرف، حوزه‌های خدماتی و توزیعی هم برنامه‌ریزی هایی انجام شده که در ماه‌های آینده گزارشی را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: محور اگر تعاونی باشد سیستم بانکی هم تعاونی‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. همچنین در بحث تعاونی‌هایی که به صورت شرکت‌های سهامی عام هستند می‌توان با قواعد مشخصی که در سند توسعه تعاون آمده از بازار سرمایه هم کمک گرفت.

وی گفت: اگر بقیه مشوق‌های دولتی و تسهیل گری‌هایی هم که در حوزه اقتصاد وجود دارد با اولویت بخش تعاون انجام شود، می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار شد.