۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سنگین‌ ترین صف‌ های خرید و فروش در بورس امروز / تقاضای جدید برای خرید به میدان می‌ آید؟

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبر: 563905
سنگین‌ ترین صف‌ های خرید و فروش در بورس امروز / تقاضای جدید برای خرید به میدان می‌ آید؟

خالص تقاضا برای خرید سهام در بورس امروز از رقم هزار و ۴۵میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت فلزات اساسی به ثبت رسید و همچنین سهام پارس فولاد سبزوار ۴۸۰میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصادآنلاین امیر مهدی زاده؛  در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۴۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۳۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۴۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «فسبزوار»، «کیمیاتک» و «فجهان» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پارس فولاد سبزوار ۴۸۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «مدیریت»، «وشمال» و «ددامح» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۳۲۰میلیارد تومان (۹۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۲۵۰میلیارد تومان (۶۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۱نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال (وشمال) به ۵.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فلزات اساسی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۷۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات شیمیایی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۴۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با فشار فروش ۱۰۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۷۸درصد از هزار و ۸۲۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به سه هزار ۱۲۵میلیارد تومان خواهد رسید.

dcfc6c8b-9a92-4b7f-8e29-d97d51a4ef71

5b189c56-d0bc-4df9-a7b4-f8d684051435