۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

غیرمستقیمی ها چگونه سهام عدالت خود را بفروشند؟

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳
کد خبر: 563044
غیرمستقیمی ها چگونه سهام عدالت خود را بفروشند؟

یکی از سوالاتی که بین سهامداران عدالت غیر مستقیم مطرح است، نحوه فروش سهام عدالت خود است که در این گزارش به آن پاسخ داده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سهامداران عدالت غیرمستقیم برای فروش سهام خود، در ابتدا باید با ورود به سامانه SEJAM.IR ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کنند. پس از انجام این فرآیند باید به سامانه معاملات کارگزاری مراجعه کرده و در قسمت تغییر کارگزار ناظر، نماد استانی خود را انتخاب و درخواست خود را ثبت کنند تا نماد تا ۴۸ ساعت بعد به پرتفوی فرد اضافه شود. سرانجام فرد باید به پنل کارگزاری خود مراجعه کند، نماد خود را انتخاب کرده و به فروش برساند.

این افراد باید درنظر داشته باشند که فروش سهام عدالت غیرمستقیم آن‌ها تابع عرضه و تقاضا و قوانین حاکم بر شرکت بورس تهران است. همچنین ممکن است نماد شرکت سرمایه‌گذاری استانی آن‌ها به دلایل مختلفی موجود در سامانه کدال، متوقف شده باشد و آن‌ها نتوانند در حال حاضر اقدام به فروش نماد خود کنند.

جدول بالا تخمینی از ارزش بازاری سهام‌های عدالت ۴۹۲ و ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی است. اعداد فوق صرفا برای دانستن ارزش حدودی سهام عدالت غیرمستقیم است و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد.

1

2

3