۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تعویض پلاک اینترنتی ( آدرس سایت جدید)

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبر: 561314
تعویض پلاک اینترنتی ( آدرس سایت جدید)

به‌دلیل محدودیت‌های کرونا، هم‌اکنون در اغلب شهرهای کشور نوبت دهی مراکز تعویض پلاک، فقط به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، همزمان با شیوع کرونا طرح نوبت‌دهی جدیدی برای دریافت خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک اینترنتی در تمامی مراکز فک پلاک به اجرا درآمد. بنابراین از این پس، باید برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک به سامانه مربوطه مراجعه و مراحل ثبت نام فک پلاک اینترنتی را برای رزرو نوبت طی کنید.

مراحل نوبت‌ دهی تعویض پلاک اینترنتی

قبل از اقدام برای تعویض پلاک اینترنتی بهتر است بدانید که خودروهای دارای پلاک زوج، در روزهای زوج و خودروهای دارای پلاک فرد، در روزهای فرد در مراکز فک پلاک پذیرش می‌شود.

راهنمای تصویری نوبت‌ دهی تعویض پلاک اینترنتی

1- در ابتدا باید وارد سایت تعویض پلاک اینترنتی به آدرس https://nobatdehi.epolice.ir/ شوید. سپس با کلیک بر روی گزینه «ثبت نام کاربران» شماره تلفن و کدارسالی را در کادرهای مربوطه وارد کنید تا مراحل ثبت نام شما با موفقیت طی شود.

بعد از آن، کادرهای مربوط به استان، شهر و نوع وسیله نقلیه را کامل کنید تا بر اساس آن نزدیکترین مراکز تعویض پلاک اینترنتی به شهر مورد‌نظر شما نمایش داده شود.

تعویض+پلاک+اینترنتی+(+آدرس+سایت+جدید) (2)

2- در این مرحله همه مراکز تعویض پلاک اینترنتی نزدیک به شهر مورد‌نظر شما نمایش داده خواهد شد. برای دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک روی گزینه «دریافت نوبت» یکی از مراکز کلیک کنید.

تعویض+پلاک+اینترنتی+(+آدرس+سایت+جدید) (3)

3- در صفحه جدید گزینه نقل و انتقال (تعویض پلاک، پلاک سرقتی و پلاک مفقودی را انتخاب کنید. تا روز و ساعات قابل‌ انتخاب برای  تعویض پلاک اینترنتی نمایش داده شود.

تعویض+پلاک+اینترنتی+(+آدرس+سایت+جدید)

در مرحله آخر، با ثبت ﭘﻼک نصب‌شده ﻓﻌﻠﯽ، (پلاک ﻓﺮوﺷﻨﺪه) مدارک لازم برای فک پلاک نمایش داده خواهد شد با انتخاب دکمه ثبت مراحل تعویض پلاک اینترنتی به پایان می‌رسد.

تعویض پلاک اینترنتی ( آدرس سایت جدید)

نکاتی که قبل از ثبت‌ نام اینترنتی تعویض پلاک باید بدانید؛

  1. برای متقاضیانی که رزرو نوبت انجام دهند اما در زمان مقرر به مرکز تعویض پلاک اینترنتی مراجعه ننمایند محدودیت‌هایی در رزرو نوبت‌های آتی ایجاد خواهد شد.
  2. ارسال پیامک دریافت نوبت صرفا جهت اطلاع رسانی به متقاضی میباشد. جهت پذیرش مراجعین، اطلاعات ثبت شده در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  3. کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه، در هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک کنترل می‌گردد و فقط به دارنده کد ملی یا وکیل قانونی و وسیله نقلیه با شماره پلاک ثبت شده در نوبت، اجازه ورود داده می‌شود.
  4. حداقل پنج دقیقه قبل از زمان رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور یابید. با توجه به زمانبندی انجام شده جهت خدمت رسانی بهتر به سایر مراجعین به مراکز تعویض پلاک، در صورت عدم مراجعه به مرکز تعویض پلاک مربوطه در روز و ساعت مقرر ، نوبت شما به صورت خودکار توسط سامانه باطل می‌شود.
  5. دریافت نوبت در سامانه تعویض پلاک اینترنتی رایگان است و طی مراحل ثبت نام یا دریافت نوبت، هیچ گونه وجهی از متقاضی دریافت نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز تعویض پلاک اینترنتی خودرو

الف) حضور خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آن ها (وکیل) به همراه وسیله نقلیه

ب) اصل شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده

ج) اصل سند مالکیت و کارت شناسایی وسیله نقلیه

تذکر: در صورت مفقود شدن سند مالکیت درج یک نوبت آگهی در روزنامه های کثیر النتشار مبنی بر مفقودیت سند و سپری شدن 10 روز از تاریخ درج آگهی.

د) گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی وسیله نقلیه

ت) بیمه شخص ثالث

ز) معاینه فنی معتبر (خودروهایی که 4 سال از سال ساخت آن ها سپری شده باشد)

ر) مدرک احراز محل سکونت خریدار شامل: سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر بنام خریدار، همسر ، پدر یا مادر و...

تذکر: در صورت عدم احراز محل سکونت خریدار، ارائه مدرک تکمیلی شامل دفترچه تأمین اجتماعی، معرفی نامه از کارگزینی محل خدمت با درج آدرس منزل برای کارکنان دولتی، معرفی نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل الزامی است.