۰ نفر

اقتصاددان و استاد دانشگاه؛

خاندوزی دانش و تجربه لازم برای مهار چالش‌ ها را دارد

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۵
کد خبر: 554950
خاندوزی دانش و تجربه لازم برای مهار چالش‌ ها را دارد

استاد دانشگاه و اقتصاددان با مثبت دانستن معرفی سید احسان خاندوزی به‌ عنوان وزیر اقتصاد پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: وی، فردی صالح و دارای دانش مناسب خوبی در حوزه اقتصاد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین عیوضلو افزود: خاندوزی با چالش‌های روز اقتصاد کشور نیز آشناست و در مجلس، به‌طور مستقیم، درگیر بخش زیادی از این چالش‌ها بوده است. 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: اگر مجلس به آقای خاندوزی رأی اعتماد بدهد و وی، تیم تشکیل دهد، می‌توان به حل برخی مشکلات اقتصادی مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی، امید داشت.

به گفته عیوضلو، مشکلات کنونی اقتصادی ایران، دیگر، راه‌حل ساده‌ای ندارد و لازم است که سیاست‌ها، جامع‌نگر باشد. بنابراین، هم‌افزایی یک تیم هماهنگ و با تجربه در وزرت اقتصاد، ضروری است تا امکان مهار چالش‌های موجود در حوزه مأموریتی این وزارتخانه فراهم آید.

 آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسئولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.