۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

یک خانه در فرمانیه تهران چند؟

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبر: 554853
یک خانه در فرمانیه تهران چند؟

آپارتمان‌های محله فرمانیه تهران از متری 55میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود این‌در حالی است که قیمت واحدهای نوساز از متری 80میلیون تومان شروع می‌شود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ فرمانیه یک محله معروف در شمال تهران و منطقه یک شهرداری بوده که به واحدهای گران قیمتش مشهور است و یکی از گران‌ترین محله‌های تهران در حوزه قیمت مسکن به حساب می‌آید.

یک کارشناس مشاور املاک در فرمانیه در خصوص قیمت مسکن در فرمانیه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در فرمانیه به موقعیت ملک بستگی دارد؛ برای مثال قیمت مسکن در فرمانیه شرقی از فرمانیه غربی بالاتر است؛ واحدهای فرمانیه تقریبا از متری 55میلیون تومان قیمت‌ گذاشته می‌شود؛ این رقم برای واحدهای نوساز به حداقل 80میلیون تومان در ازای هر متر مربع می‌رسد.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، حتی طبقه‌ای که واحد در آن قرار دارد، در قیمت مسکن موثر است؛ برای مثال ممکن است واحدهای طبقه اول یک ساختمان با واحدهای طبقه آخر آن تا 50میلیون تومان هم اختلاف قیمت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که با هفت میلیارد چه خانه‌ای می‌توان در این محله خرید گفت: پیدا کردن یک واحد با این قیمت در این محله کمی دشوار است؛ زیرا واحدهای فرمانیه عمدتا متراژ بالا است؛ با چنین بودجه‌ای امکان خرید واحدی 100 تا 130متری وجود دارد اما واحدهایی با این متراژ در فرمانیه پیدا نمی‌شود. به گفته وی با این بودجه ممکن است بتوان واحدی در اندرزگو، سلیمی و یا برخی از خیابان‌های نیاوران خریداری کرد.

واحدهای فرمانیه حداقل بالای 150متر است؛ از این رو پیدا کردن واحدی کمتر از این متراژ سخت است؛ شاید با بودجه هفت میلیاردی در سایر محله‌ها بتوان به راحتی خانه خرید؛ اما در فرمانیه به دلیل متراژهای بالا، سخت است.

وی در پایان در خصوص قیمت مسکن در این محله و آینده آن گفت: هنوز مشخص نیست آینده قیمت مسکن به چه سمت و سویی خواهد رفت. در حال حاضر کمی افزایش در قیمت‌ها مشهود است.