برزیل با صادرات حدود 2.5میلیون تن گوشت گاو و گوساله به سایر کشورها، در جایگاه نخست لیست بزرگ‌ترین صادرکنندگان این محصول در جهان قرار دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پیش‌بینی می‌شود برزیل بزرگ‌ترین صادرکننده گوشت گاو و گوساله در سال 2020 در جهان باشد.

در حالی که گوشت گاو برزیلی قطعا محصولی محبوب در خارج از کشور به شمار می‌آید، این کشور به دلیل صنعت دامداری خود که در ایالات مرکزی کشور قوی‌ترین بوده و سبب جنگل‌زدایی فراوانی شده، مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که گاوها برای چرا به خوراک و فضا نیاز دارند. میلیون‌ها هکتار زمین به منظور ایجاد فضا برای حیوانات و همچنین مزارع سویا از بین رفته‌اند؛ محصولی که 80درصد آن برای تغذیه حیوانات در سراسر جهان استفاده می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، آتش‌‌سوزی‌هایی که در سال 2019 سبب ویرانی جنگل‌های بارانی برزیل شد، بر اثر سوزاندن درخت‌ها در رابطه با پاکسازی جنگل برای صنایع سویا و گاوداری و همچنین سوزاندن زمین‌های زراعی توسط کشاورزان اتفاق افتاد. بر اساس این گزارش، بیشتر آتش‌سوزی‌ها بر اثر فعالیت‌های غیر قانونی بوده است.

کشورهای استرالیا، هند، ایالات متحده و آرژانتین، به ترتیب پس از برزیل در جایگاه‌های بعدی لیست بزرگ‌ترین صادرکنندگان گوشت گاو و گوساله در جهان قرار دارند.

در نمودار ارائه شده، بزرگترین صادرکنندگان گوشت گاو و گوساله در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

صادرکنندگان گوشت در جهان