۰ نفر

شلغم ها را اینجوری بپزید تا همه عاشقش شوند

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 693710
شلغم ها را اینجوری بپزید تا همه عاشقش شوند

شلغم سطح قند خون را کنترل می‌کند و ضد التهاب است و در برابر باکتری‌‌ها از شما محافظت می‌کند. به همین دلیل در سرماخوردگی و گلو درد پخت شلغم بسیار توصیه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در این مطلب می‌توانید بهترین روش پخت شلغم را که بسیار جدید و کاربردی است یاد بگیرید. شما می‌توانید شلغم را با نمک و بدون آب بپزید یا می‌توانید کمی نمک و شکر اضافه کنید و روی مواد آب بریزید و میل کنید که هر دو روش طعم بسیار خوبی دارد. شلغم میوه نیست بلکه ریشه گیاه است و یکی از مهم‌ترین محصولات باغی در سراسر دنیا است که در پاییز و زمستان تهیه می‌شود و خواص فوق‌العاده‌ای دارد.

مواد لازم برای بهترین روش پخت شلغم با نمک

    شلغم ۵ عدد

    نمک به مقدار لازم

طرز تهیه شلغم بدون آب

مرحله اول

ابتدا باید شلغم‌ها را خوب بشویید و سر و ته شلغم را کمی برش بزنید. کف قابلمه خود را یک لایه ضخیم نمک بریزید؛ مانند عکس. همان‌طور که شلغم‌ها خیس هستند روی نمک بگذارید.

مرحله دوم

در ادامه باید در قابلمه را بگذارید و روی شعله گاز قرار دهید. چند لحظه ابتدایی شلعه گاز را زیاد کنید تا قابلمه داغ شود. سپس حرارت را کم کنید و به مدت۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان دهید تا شلعم‌ها بپزند. به همین راحتی شلغم شما حاضر می‌شود.

تهیه شلغم بدون آب

    شلغم ۴ عدد

    شکر ۱ قاشق غذاخوری

    نمک ۱  قاشق غذاخوری

    آب ۳ پیمانه

    آب لیمو، نمک، گلپر و فلفل سیاه به مقدار لازم


مرحله اول

ابتدا باید شلغم‌ها را خوب بشویید و داخل قابلمه مورد نظر بگذارید و شکر و نمک را بریزید و روی مواد را با آب بپوشانید. ابتدا حرارت را بالا ببرید و وقتی به جوش آمد حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا شلغم خوب بپزد و آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله دوم

وقتی شلغم‌ها پختند باید آن‌ها را برش بزنید. روی آن به دلخواه کمی آب لیموترش و نمک و فلفل سیاه و گلپر بزنید و میل کنید. می‌توانید همان طور ساده سرو کنید یا قالب بزنید. برای دیدن دستورهای بیشتر از پخت غذا با شلغم، آش شلغم با برنج، مخصوص سرماخوردگی را بخوانید.

نکات کلیدی در بهترین روش پخت شلغم

    شلغم را بدون اضافه کردن نمک و شکر هم می‌توانید بخارپز کنید. اول داخل یک قابلمه آب بریزید و یک سبد روی قابلمه بگذارید و شلغم‌ها را داخل سبد قرار دهید. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید با بخار آب بپزد.

    می‌توانید شلغم را برش بزنید و با کمی آب داخل فر قرار دهید تا بپزد.

    برای سفید ماندن شلغم می‌توانید از کمی آبلیمو استفاده کنید.

    شلغم ریز برای پخت بهتر است.

    مدت طولانی برای پخت شلغم لازم نیست.