۰ نفر

طرز تهیه کوبیده مرغ ترش؛ لذیذ و مجلسی

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 690386
طرز تهیه کوبیده مرغ ترش؛ لذیذ و مجلسی

کوبیده مرغ ترش یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه کوبیده مرغ می باشد که با سس مخصوص گردو و رب انار تهیه می شود و شما می توانید این کوبیده خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کوبیده مرغ ترش را می توانید به همراه پلو زعفرانی و برنج تهیه کنید و یک غذای مجلسی خوشمزه و راحت و جدید در خانه تهیه کنید اگر در شمال کشور هستید می توانید از سبزی های معطر محلی نیز استفاده کنید و این کوبیده را تهیه کنید.

بهتر است یک بار کوبیده مرغ ترش این غذای ساده را با سینه و ران مرغ تهیه کنید تا مهمان همیشگی شما شود.

مواد لازم برای تهیه کوبیده مرغ ترش

سینه و ران مرغ ۵۰۰ گرم

پیاز درشت ۲ عدد

گردو ۶ عدد

رب انار ۳ الی ۴  ق غذا خوری

آب جوش ۱ پیمانه

زعفران دم کرده به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پول بیبر، پودر زنجبیل به مقدار لازم


طرز تهیه دمی کباب غذای اصیل و لذیذ ایرانی

طرز تهیه کوفته انار گردو ویژه شب یلدا

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی؛ برای پاکسازی ریه ها در این روزهای آلوده


 

طرز تهیه کوبیده مرغ ترش؛

مرحله اول: 

ابتدا باید برای تهیه کوبیده مرغ ترش  سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و بعد از چرخ گوشت رد کنید و یا از ۱۲۳ و غذاساز برای میکس کردن و چرخ کردن استفاده کنید و اگر هیچکدام را نداشتید با چاقو به صورت ریز خرد کنید. یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه مرغ و ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا مواد مسنجم شود.

مرحله دوم: 

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد مواد را داخل تابه پهن کنید و با کمک یک کفگیر مواد را برش بزنید و درب قابلمه را قرار دهید و صبر کنید تا کوبیده مرغ پخته شود و بعد برگردانید طرف دیگر نیز سرخ کنید و به دلخواه می توانید روی کوبیده مرغ ترش کمی زعفران نیز بریزید.

مرحله سوم: 

برای تهیه سس باید گردو ها را پوست بگیرید و و با کمک چاقو کمی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه و فلفل سیاه کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود و بعد گردو ها را اضافه کنید و تقت دهید و تا بوی خامی گردو ها گرفته شود و بعد رب انار و آب جوش را اضافه کنید و صبر کنید تا سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: 

زمانی که سس غلیظ شد باید روی کوبیده های مرغ بریزید و برای ۴۰ دقیقه زمان دهید تا مزه ها به خورد کوبیده برود و سس حسابی غلیظ شود و به همراه کته زعفرانی میل کنید. 

طرز تهیه کوبیده مرغ ترش؛