۰ نفر

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی؛ برای پاکسازی ریه ها در این روزهای آلوده

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبر: 688644
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی؛ برای پاکسازی ریه ها در این روزهای آلوده

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که برای حفظ انرژی خود در طول روز، برای میان وعده‌ها چه بخوریم؟ انواع سوپ را می‌توان از محبوب‌ترین انواع میان وعده‌ها به شمار آورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  سوپ کدو حلوایی را در این روزها امتحان کنید. به همین دلیل است که افرادی قصد تهیه میان وعده‌های سالم را دارند،‌ به دنبال طرز تهیه انواع سوپ هستند. طرز تهیه سوپ سبزیجات به عنوان یکی از بهترین روش‌های تهیه میان وعده خوشمزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوپ کدو حلوایی با شیر نیز یکی از محبوب ترین انواع سوپ هاست که می‌تواند به عنوان یک میان وعده استثنایی استفاده شود.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم به معرفی طرز تهیه سوپ کدو حلوایی بپردازیم و به شما یاد دهیم که چطور بهترین سوپ کدو حلوایی با شیر را تهیه کنید.

کدو حلوایی یکی از محصولات فصلی است که عمدتا در نیمه دوم سال یعنی فصل پاییز و زمستان در دسترس است. به همین دلیل است که سوپ کدو حلوایی یکی از سوپ‌های محبوب در این دو فصل سرد سال به شمار می‌آید. ویتامین آ و بتاکاروتن موجود در کدو حلوایی برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید است و به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند. همچنین به دلیل ماهیت این سوپ، از آن در فصول سرد برای کمک به درمان بیماری‌های فصلی مانند سرما خوردگی استفاده می‌شود.


طرز تهیه میوه خشک؛ روش خشک کردن خرمالو در خانه

مواد اولیه سوپ کدو حلوایی با شیر

تهیه مواد اولیه مناسب، اولین قدم برای درست کردن بهترین سوپ کدو حلوایی با شیر است. همانطور که از نام این سوپ مشخص است، کدو حلوایی جز اصلی آن است که باید به صورت تازه تهیه شود. سایر مواد اولیه سوپ کدو حلوایی را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مواد لازم سوپ کدو حلوایی
مقدار مورد نیاز مواد اولیه
نیم کیلو کدو حلوایی
۱ عدد پیاز
۱ عدد هویج
۴ پیمانه آب مرغ
نصف پیمانه شیر
۲ عدد متوسط سیب زمینی
به میزان لازم فلفل، نمک،‌ زرد چوبه
به میزان لازم پابریکا

طرز تهیه  سوپ کدو حلوایی

اکنون که با مواد اولیه سوپ کدو حلوایی با شیر آشنا شدید، بهتر است به سراغ دستور تهیه آن برویم.

مرحله ۱: پاک کردن مواد اولیه

در مرحله اول، به پاکسازی مواد اولیه می‌پردازیم. برای این منظور پوست سیب زمینی،‌ پیاز و کدو حلوایی را در یک ظرف جدا کنید. سپس کدو حلوایی را در اندازه مناسب برش دهید. در مرحله بعد، پیاز و سیب زمینی را خرد و در ظرف جداگانه بریزید.

مرحله ۲: تفت دادن کدو حلوایی

در مرحله دوم، روغن را به میزان لازم در یک تابه بریزید و پس از رسیدن به حرارت کافی، به آن پیاز را اضافه کنید و سپس آن را تفت دهید. در مرحله بعد لازم است کدو حلوایی‌های خرد شده را به همراه سیب زمینی خرد شده به پیاز‌های تفت داده شده اضافه کنید. همچنین در همین مرحله ادویه‌ها را به میزان لازم استفاده کنید.

مرحله ۳: پخت سوپ

پس از تفت دادن مواد اولیه، آن‌ها را در یک ظرف درب دار بریزید و سپس چهار پیمانه آب مرغ به آن اضافه کنید و مدتی صبر کنید تا سوپ آماده شود. اگر آب مرغ در دسترس شما نبود، می‌توانید از آب معمولی به همراه اسانس مرغ استفاده کنید. یکی از نشانه‌های آماده شدن سوپ، نرم شدن کدو حلوایی است.

مرحله ۴: افزودن شیر

پس از اینکه مواد سوپ به خوبی نرم شد، از گوشت کوب برای پوره کردن مواد سوپ استفاده کنید. در مرحله بعد نصف پیمانه شیر به آن اضافه کنید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله ۵: تزئین سوپ

پس از اینکه سوپ آماده شد،‌ آن را به آرامی خنک کنید. برای بهبود طعم و ظاهر سوپ می‌توانید آن را تزئین کنید. جعفری تازه و خامه برای تزئین سوپ کدو حلوایی با شیر بسیار مناسب هستند. حالا می‌توانید سوپ خوشمزه خود را نوش جان کنید.

سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی

یکی از شیوه‌های تهیه سوپ کدو حلوایی، تهیه آن به شیوه آلمانی است. در این روش می‌توانید از مواد اولیه دیگری نیز برای تهیه سوپ خود استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید سیب درختی، تره فرنگی و ساقه کرفس را هم در سوپ خود مورد استفاده قرار دهید.

برای تهیه این سوپ ابتدا کدو حلوایی و سبزیجات را خوب بشویید و سپس آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید. سپس تره فرنگی را با استفاده از روغن و کره تفت دهید. در مرحله بعد،‌ کرفس، سیب زمینی، زنجبیل و سیب درختی را به تره فرنگی تفت داده شده اضافه کنید. در ادامه برای مدتی به تفت دادن همه مواد بپردازید. سبزیجات مورداستفاده را آبپز کنید و همه مواد تهیه شده را در غذاساز بریزید و نمک و فلفل را به میزان نیاز به آن اضافه کنید. در مرحله بعد مقداری خامه به ترکیب اضافه کنید و سوپ را روی شعله ملایم قرار دهید. سپس می‌توانید خامه، جعفری تازه، مغز تخمه کدو و … را برای تزئین سوپ به آن اضافه کنید.

    یکی از مهم ترین نکات برای بهبود طعم سوپ کدو حلوایی با شیر، استفاده از کدو حلوایی‌های کوچک است. توصیه می‌شود از کدو حلوایی تازه استفاده کنید و در صورت امکان کدو حلوایی‌های بزرگ و پیر را به کار نبرید.

    برای بهبود رنگ سوپ کدو حلوایی خود می‌توانید از کدو حلوایی‌هایی با رنگ نارنجی استفاده کنید.

    زنجبیل یکی از ادویه‌های محبوب در تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر است که می‌توانید به میزان دلخواه استفاده کنید.

    اگر می‌خواهید طعم کدو حلوایی خود را بهتر کنید، می‌توانید از عصاره‌ها و ادویه‌های گوناگونی استفاده کنید. یکی از بهترین ادویه‌های سوپ کدو حلوایی، جوز هندی است. استاک مرغ یا گوشت نیز می‌تواند طعم بسیار خوبی به سوپ شما ببخشد.

    استفاده از میوه‌های نارنجی و زرد رنگ، طعم، عطر و رنگ سوپ شما را بسیار عالی می‌کند. محصولاتی مانند هویج و سیب زمینی در فصل پاییز و زمستان به فراوانی یافت می‌شود و می‌توانند در بهبود عطر و طعم انواع سوپ کاربرد داشته باشند.

تزیین دسر کدو حلوایی