۰ نفر

اسرار آشپزی؛ ۵ ترفند برای خوش رنگ و لعاب شدن مربای به

۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 686790
اسرار آشپزی؛ ۵ ترفند برای خوش رنگ و لعاب شدن مربای به

مربای به یکی مرباهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که رنگ بسیار زیبایی دارد و به دلیل داشتن میوه دارای عطر و طعم دلچسبی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید؛ مربای به از خوراکی‌های خوشمزه و پر طرفدار است که از دیرباز روش مناسبی برای نگهداری طولانی مدت میوه بوده است. مربا در سفره صبحانه جایگاه ویژه‌ای دارد که معمولا همراه با کره یا خامه سرو می‌شود. مربا‌ها انواع گوناگونی دارند که از ترکیب شکر با میوه‌های گوناگون تهیه می‌شوند.

 مربای به یکی از انواع خوش طعم و خوشرنگ مربا‌های ایرانی است که بسیار محبوب است. این مربا رنگ و لعاب فوق العاده‌ای دارد و علاوه بر این بسیار خوشبوست. مربای به را معمولا در فصل پاییز که میوه به فراوان می‌شود، تهیه می‌کنند. در این مطلب طرز تهیه مربای به خوشمزه خانگی همراه با آموزش پنج نکته مهم برای خوشرنگ شدن این مربا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.


در این زمینه بخوانید؛

طرز تهیه جعفری پلو؛ عروس خانم ها با این پلو هنر خود را به رخ بکشید!

مربای به

مواد لازم برای تهیه مربای به

میوه به: ۱ کیلو

شکر: ۱ کیلو

هل: ۵ عدد

آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۱۲ لیوان

طرز تهیه مربای به

مربای به

برای طرز تهیه مربای به ابتدا به‌ها را بشویید و سپس پوست کنید. هر به را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هسته‌های داخل آن را بیرون بیاورید. بعد هر قسمت را روی تخته آشپزخانه بگذارید و به صورت مکعبی خرد کنید. برای برش دادن به می‌توانید از قالب‌های کوچک شیرینی‌پزی هم استفاده کنید که در این صورت مربای به شما ظاهر زیباتری خواهد داشت. به‌های خرد شده را توی یک قابلمه مناسب بریزید. شکر را روی به بریزید و آب را اضافه کنید.

درب قابلمه را بگذارید و قابلمه را روی اجاق گاز قرار بدهید و شعله را زیاد کنید تا مربا جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و اجازه بدهید تا به‌ها به مدت ۳ ساعت به آرامی بپزند و تغییر رنگ بدهند و شربت به غلظت برسد. بعد از گذشت این مدت زمان درب قابلمه را بردارید و دانه‌های هل را که از توی پوست بیرون آورده‌اید، توی قابلمه مربا بریزید. سپس مربا را از روی اجاق گاز بردارید و آب لیموترش را به آن اضافه کنید و با قاشق آرام هم بزنید تا به‌ها له نشوند.

اگر بعد از گذشت این مدت زمان مربای به شما هنوز به غلظت نرسیده بود، نیم ساعت دیگر زمان بدهید تا غلیظ شود و به این نکته توجه داشته باشید که مربا بعد از سرد شدن سفت‌تر و غلیظ‌تر می‌شود؛ پس به غلظت کافی برای مربا هنگام پخت توجه کنید. در مرحله آخر بگذارید مربای به کاملا سرد شود؛ سپس توی شیشه‌های خشک و تمیز بریزید، طوری که روی شیشه و سطح مربا با شربت پوشانده شود. شیشه‌های مربا را می‌توانید در یخچال یا در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

۱ـ برعکس بقیه مربا‌ها هنگام تهیه مربای به باید درب قابلمه بسته باشد. این مسئله برای خوش‌رنگ شدن مربای به اهمیت زیادی دارد.

۲ـ بهتر است برای تهیه مربای به از دیگ مسی استفاده کنید؛ زیرا کمک می‌کند تا مربا بعد از جوشیدن تغییر رنگ بدهد و خوشرنگ شود.

۳ـ آبلیمو یا جوهر لیمو را حتما در مرحله آخر پخت به مربا اضافه کنید و سعی کنید بعد از اضافه کردن آبلیمو دیگر مربای به روی شعله اجاق گاز نباشد.

۴ـ برای خوش‌رنگ شدن مربای به بهتر است از به سالم و بدون لک و زدگی استفاده کنید.

۵ـ حتما به را پوست کنید تا مربای شما خوش‌رنگ شود.

مربای به