۰ نفر

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی یا کیک کافی شاپی؛ ویژه دورهمی های دوستانه

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 685984
طرز تهیه کیک خیس شکلاتی یا کیک کافی شاپی؛ ویژه دورهمی های دوستانه

این کیک خاص و متفاوت در آشپزی ترکی رواج داره. برای خیس کردن کیک از سس کاکائویی استفاده میشه. در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کیک خیس شکلاتی از کیک های بسیار خوشمزه و محبوب است که طرفداران زیادی دارد.

کیک خیس شکلاتی بافتی بسیار نرم و منسجمی دارد و تهیه کیک شکلاتی نیز ساده است و به راحتی می توانید در خانه کیک شکلاتی خیس درست کنید.

کیک خیس شکلاتی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با نام کیک کافی شاپی هم شناخته می شود.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

زمان پخت ۳۰

پودر کاکائو ۴ قاشق غذاخوری پر

وانیل شکری ۱ قاشق چایخوری

شکر ۱/۵ لیوان

بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

شیر ۱/۵ لیوان به دمای محیط رسیده

تخم مرغ ۳ عدد

آرد سفید قنادی ۲ لیوان

روغن مایع ۱/۵ لیوان


کیک خیس

بهترین طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

درست کردن کیک ها کار چندان سختی نیست و شما می توانید با دانستن طرز تهیه آن ها، انواع مختلف کیک را در خانه تهیه کنید. در بین انواع مختلف کیک، کیک خیس شکلاتی به دلیل طعم لذیذ ی که دارد محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف پیدا کرده است. جالب اینجاست که پختن آن کار پیچیده‌ ای نیست و شما می توانید به راحتی با استفاده از دستورالعملی که در ادامه اشاره می کنیم کیک خیس شکلاتی را در خانه خود تهیه کرده و میل نمایید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی را هم مشاهده می کنید که پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم دارید از یک فنجان مشخص برای اندازه گیری مقادیر گفته شده استفاده کنید، برای همه از یک لیوان استفاده کنید که تناسب بین مواد اولیه به هم نخورد و در صورتی که خواستید مقدار مواد را تغییر دهید حتماً با رعایت نسبت ها این کار را انجام دهید.

دستور پخت کیک خیس شکلاتی

ابتدا باید یک قالب مناسب برای پختن کیک خود انتخاب کنید و داخل آن را به خوبی با چند قطره روغن چرب کنید که کیک به دیواره ها نچسبد و بعد کمی هم آرد به قسمت‌ هایی که چرب کرده بودید بپاشید.

در مرحله بعدی باید کمی پودر کاکائو و شکر را با هم مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که کاکائو کاملا باز شود، سپس شیر را هم به این ظرف اضافه کنید و با قاشق آنقدر هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و بعد با استفاده از همزن برقی شکر و پودر کاکائو را در شیر به خوبی حل کنید.

بعد از اینکه محتویات کاملاً با هم مخلوط شدند حدوداً ۳ دقیقه بعد به تدریج روغن مایع را هم به محتویات اضافه کنید و هم زدن را برای مدت ۵ دقیقه ادامه دهید تا به غلظت مناسب برسند و سپس حدود یک لیوان از مواد شکلات را کنار بگذارید که بعداً به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

حالا باید داخل یک ظرف تخم مرغ ها را بشکنید و اگر سالم بودند آنها را یکی یکی به محتویات اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید و در نهایت بکینگ پودر، قند و وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید؛ ولی از قبل حتما این پودرها را الک کنید تا حسابی صاف و نرم شوند و بعد به تدریج به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.

سپس موادی که آماده شده را داخل قالبی که چرب کرده بودید بریزید و برای پف کردن بهتر این کیک قاشق را کمی چرب کنید و داخل مایع سوراخ هایی ایجاد کنید.

با این کار در نهایت کیک شما حسابی پوف می‌کند و ظاهر زیباتری پیدا می‌کند.

حالا برای نیم ساعت تا ۳۵ دقیقه قالب را داخل فر بگذارید و بعد از اینکه از فر خارج کردید مطمئن شوید که کیک شما کاملا پخته و بعد آنها را از قالب جدا کرده و برش بزنید.

در همین مدت که هنوز کیک شما داغ است یک لیوان هم از موادی که از شکلات کنار گذاشته بودید داخل آن ها بریزید و کمی صبر کنید که به خورد کیک برود.

تزیین کیک خیس شکلاتی

نکات کلیدی برای پختن کیک شکلاتی

در مرحله ای که آرد را به محتویات کیک خیس شکلاتی اضافه می کنید سعی کنید زیاد هم نزنید تا پف کیک کم نشود.

حتماً ۱۵ دقیقه قبل از اینکه پختن کیک را آغاز کنید دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا فضای آن کاملا گرم شود.

به هیچ عنوان وقتی که قالب کیک را داخل فر گذاشتید تا ۲۰ دقیقه در آن را باز نکنید تا کیک شما به خوبی پف کند.

می توانید برای تزیین کیک خیس شکلاتی از شکلات چیپسی، خلال پسته و بادام و هر چیزی که مد نظرتان است استفاده کنید

زمان آماده سازی کیک خیس شکلاتی حدود ۲۵ دقیقه است و حدود ۳۵ دقیقه هم برای پخت آن به زمان نیاز دارید و می توانید برای مهمانی ها، تولد یا سایر مراسم و دسرها از این کیک استفاده کنید.

مواد لازمی که در ابتدا گفته شد برای ۸ نفر در نظر گرفته شده که در صورت تمایل به پخت این کیک برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر می توانید با رعایت نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

کیک خیس شکلاتی