۰ نفر

طرز تهیه سیب زمینی رژیمی با سس قارچ / آموزش مرحله به مرحله

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۱
کد خبر: 675399
طرز تهیه سیب زمینی رژیمی با سس قارچ / آموزش مرحله به مرحله

آموزش طرز تهیه سیب زمینی رژیمی با سس قارچ.

به گزارش اقتصادآنلاین، فقط کافی ست یکبار سیب زمینی رژیمی با سس قارچ را با این رسپی درست کنید تا با سیب زمینی سرخ کرده خداحافظی کنید. 

طرز تهیه سیب زمینی رژیمی

۳ الی ۴ عدد سیب زمینی را بشورید و درون ظرف آب روی شعله قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد. سپس حرارت را کم کنید و پس از چند دقیقه درون آبکش بگذارید و سپس برش بزنید.

فر را با دمای دویست درجه روشن کنید. سیب زمینی ها را در یک کاسه بریزید. حالا پنج الی شش قاشق روغن مایع (روغن زیتون بهتر است)، دو ق چایخوری پودر سیر یا ۳ عدد سیر، دو ق چایخوری سبزی خشک معطر در صورت تمایل(مثل آویشن )، دو قاشق چایخوری پاپریکا و کمی پنیر پارمزان به آن اضافه کنید و هم بزنید.

سیب زمینی ها را در سینی فر بریزید و بیست دقیقه بگذارید تا بپزد. وقتی زیر سیب زمینی ها برشته شد زیر و رو کنید و دوباره بیست دقیقه داخل فر بگذارید تا خوب ترد شود.

طرز تهیه سس قارچ

در این فاصله در یک ماهیتابه ۴ حبه سیر خرد یا رنده شده را با حرارت بسیار ملایم به مدت دو دقیقه با روغن تفت دهید.

سپس ۲ قاشق کره را اضافه کرده و با آن ۳ قاشق غذاخوری آرد را تفت داده تا آرد کمی تغییر رنگ دهد. سپس ۲۰۰ گرم خامه رقیق شده با ۲ لیوان شیر را اضافه کرده و هم میزنیم تا زمانی که به جوش برسد و ۲ پیمانه قارچ هایی که جدا سرخ کرده ایم را به مواد اضافه می کنیم.

 در انتها حرارت را کم کرده تا سس کمی غلیظ شود بعد از این که از روی شعله گاز برداشتید به سیب زمینی  رژیمی از فر در آمده اضافه و نوش جان کنید.