روز پنجشنبه پس از اعلام خبر برنامه افزایش قابل توجه پروازهای خطوط هوایی آمریکا در ماه جولای، ارزش سهام این شرکت هوایی بیش از 40درصد افزایش یافت. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد با ظرفیت 55درصد از پروازهای مدت مشابه سال گذشته خود ماه جولای را برنامه ریزی کند، این در حالی است که در ماه‌های مه و ژوئن تنها 20درصد از ظرفیت سال گذشته در برنامه‌ها قرار گرفته بود.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ این بیانیه در حالی صادر شده است که پروازهای داخلی و خطوط هواپیمایی در آمریکا و سراسر جهان ضربه سختی را از شیوع کووید – 19 متحمل شده‌اند. خطوط هوایی Southwest در طول این مدت نزدیک به 44 درصد و United Airlines نزدیک به 69 درصد ارزش سهام خود را در فاصله یک ماهه 20 فوریه تا 20 مارس از دست دادند. پس از بازیابی بخشی از خسارات در روزهای پایانی ماه مارس، سهام شرکت‌های هوایی بار دیگر نزولی شد و در 15 ماه مه سقوط کرد.

با این حال، در طول سه هفته گذشته سهام شرکت‌های هوایی آمریکا، دلتا، یونایتد و ساوث وست از 15 ماه مه تاکنون به ترتیب 85، 69 ، 96 و 60 درصد ارزش پیشین خود را بازیافتند، با این وجود همچنان ارزش سهام شرکت‌های هوایی نسبت به سهام شرکت‌های کروز پایین است. بر اساس تحلیل کارشناسان مدتی طول خواهد کشید تا صنایع به روال پیشین خود بر مبنای ارزش سهام در بورس بازگردند.

ce6d9dc7-c013-464e-9a0e-12fbc17031f9