x
۱۳ / خرداد / ۱۳۹۴ ۱۶:۴۱

نحوه محاسبه برق مشترکان پرمصرف

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمت برق نخواهیم داشت، اعلام کرد: با توجه به پیک مصرف برق در تابستان برای مشترکان پرمصرف تعرفه‌های سه گانه اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۸۴۹۸۲
آرین موتور

آرش کردی با بیان اینکه هم اکنون رشد سالانه مصرف برق کشور پنج تا ۶ درصد است، گفت: بر این اساس به منظور پاسخگویی به این میزان رشد باید در سال ۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت این بخش اضافه شود.

مدیرعامل توانیر در تشریح برنامه های افزایش تولید برق ایران، تصریح کرد: حدود چهارهزار مگاوات برق از طریق ظرفیت های جدید و یک هزار مگاوات برق دیگر به واسطه نوسازی وتعمیر واحدهای موجود به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطابق با پیش بینی های انجام شده تا افق ۱۴۰۰ ظرفیت نصب شده تولید برق ایران به ۱۰۰ هزار مگاوات افزایش می یابد، اظهار داشت: از این رو باید سالانه پنج هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق ایجاد شود که در مجموع ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت شبکه اضافه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، کردی ادامه داد: در شرایط فعلی ایران رتبه ۱۳ تولید برق در جهان را دارد و برای توسعه روز افزون این صنعت برق برنامه‌های مختلفی پیش بینی و برای اجرا در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از برنامه‌های مهم و استراتژیک صنعت برق کشور را بهره گیری از انرژی های پاک و تجدیر پذیر عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه کشور حدود پنج درصد کل ظرفیت شبکه برق از طریق انرژی پاک و تجدید پذیر تامین خواهد شد که رقم قابل توجهی را شامل می شود.

کردی همچنین با اعلام اینکه یکی از رویکردهای اولویت دار صنعت برق توسعه صادرات برق است، تاکید کرد: بر این اساس ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت صادرات برق در افق ۱۴۰۰ به کشورهای همجوار انجام خواهد شد که این پیشرفت اقتصادی کشور را هموار می کند.

وی توسعه هوشمند سازی شبکه برق و استفاده از ظرفیت های موجود در این بخش، افزایش راندمان نیروگاههای حرارتی از ۳۷ به ۴۲ درصد و حضور فعالانه بخش خصوصی در ساخت نیروگاه های برق را از برنامه های صنعت برق در سال جاری اعلام کرد.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه پس از افزایش ۱۷ درصدی قیمت برق در اسفند ماه سال گذشته، برنامه جدیدی برای افزایش قیمت این حامل انرژی در سال جاری نداریم، تاکید کرد: افزایش تعرفه برق در سال گذشته اعمال شده است و در سال جاری رشدی در این بخش نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیک مصرف برق در فصل تابستان برای آن دسته از مشترکان پر مصرف برق تعرفه های سه گانه اعمال خواهد شد.

ارسال نظرات