۰ نفر

بررسی انواع کاربرد اسید فسفریک در صنایع غذایی

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 847008
بررسی انواع کاربرد اسید فسفریک در صنایع غذایی

اسید فسفریک یک نوع اسید ضعیف است که اکثر مردم آن را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده نوشابه‌های گازدار می‌شناسند. این ماده به خودی خود یک جامد کریستالی سفید رنگ است که بیشترین کاربرد را در صنعت کشاورزی و کودسازی دارد اما از گرید خوراکی آن برای فرآوری غذاهای صنعتی و تولید نوشابه‌های گازدار نیز استفاده می‌کنند.

اسید فسفریک خوراکی محلولی بی‌رنگ، بی‌بو، غیر فرار و کمی چسبناک است که طعمی تند و ترش دارد. درجه کیفی گرید خوراکی این اسید ارزشمند نقش غیر قابل انکاری در سلامت انسان دارد، از این‌رو توصیه می‌کنیم برای خرید اسید فسفریک خوراکی تنها به مراکز معتبر هم‌چون شرکت بازرگانی پرسال مراجعه نمایید.

چرا از اسید فسفریک در صنایع غذایی استفاده می‌کنند؟

اسید فسفریک درجه غذایی برای اسیدی کردن غذاها، نوشیدنی‌ها و مرباها استفاده می‌شود چرا که نه تنها به آن‌ها طعمی تند یا ترش می‌دهد بلکه در میزان ماندگاری این محصولات نیز مؤثر است. از طرف دیگر از این اسید کاربردی برای تصفیه روغن‌های خوراکی و یا شفاف سازی آبمیوه‌ها نیز استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین موارد کاربرد اسید فسفریک خوراکی در صنعت غذا اشاره می‌کنیم:

تولید نوشیدنی‌ها: موارد استفاده از اسید فسفریک خوراکی در نوشیدنی‌ها به نوع، سبک و طعم آن‌ها بستگی دارد. از این ماده شیمیایی عمدتا در تولید انواع نوشابه‌های میوه‌ای گازدار، کولا، پپسی و لیموناد استفاده می‌کنند. صنعت‌گران به کمک این ماده تعادل ترشی و شیرینی، میزان اسیدیته و ماندگاری این نوع نوشیدنی‌ها را کنترل و تنظیم می‌کنند. اسید فسفریک از تشکیل رسوبات و ابرهای معلق در نوشیدنی جلوگیری کرده و به آن‌ها شفافیت مطلوبی می‌بخشد.

تولید مواد غذایی آردی: در صنعت نان پزی، از اسید فسفریک خوراکی برای بهبود خواص آرد استفاده می‌کنند. این اسید به افزایش حجم و حفظ انعطاف‌پذیری آرد کمک می‌کند. با خرید اسید فسفریک خوراکی و اضافه کردن آن به آرد، زمان پخت نان کاهش یافته و خواص گلوتنیکی آن نیز بهبود می‌یابد. از سوی دیگر این اسید از تغییر رنگ محصولات آردی جلوگیری می‌کند.

تولید محصولات پروتئینی: اسید فسفریک خوراکی می‌تواند در تولید محصولات پروتئینی مانند گوشت و ماهی نیز استفاده شود. این اسید را به عنوان تنظیم‌کننده ph به محصول اضافه می‌کنند تا ترکیبات پروتئینی به خوبی تشکیل شده و خواص ارگانولپتیکی محصول بهبود یابد. در واقع اسید فسفرینک نقش مثبتی در پایدارسازی پروتئین دارد، به همین علت است که از آن در تولید انواع سوسیس و کالباس هم استفاده می‌کنند. این اسید می‌تواند به فعالیت آنزیم‌ها و فرآیندهای بیولوژیکی کمک کرده و از اکسیداسیون پروتئین‌ها جلوگیری نماید.

تولید محصولات لبنی: در تولید محصولات لبنی مانند پنیر و ماست، اسید فسفریک خوراکی به عنوان یک ماده تنظیم‌کننده ph و همچنین بهبود دهنده خواص محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به رشد و فعالیت باکتری‌های مفید کمک کرده و باعث پایداری بیشتر محصولات لبنی می‌شود. همچنین اسید فسفریک خوراکی در تنظیم مزه ترشی این نوع محصولات نیز نقش دارد.

تولید محصولات شیرینی‌پزی: از اسید فسفریک در فرآیند تهیه برخی از محصولات شیرینی‌پزی مانند کرم‌ها استفاده می‌کنند. این ماده نه تنها قادر است میزان ph محصول را تنظیم کند بلکه بر خواص رنگ، طعم و ماندگاری شیرینی نیز مؤثر است. در واقع قنادان با خرید اسید فسفریک خوراکی و افزودن آن به مواد اولیه انواع شیرینی مانند کاپ کیک‌ها، بیسکویت و ... حجم و حباب‌های موجود در شیرینی را افزایش داده و به نرم و اسفنجی شدن این محصولات کمک می‌کنند. این ماده با کاهش روند رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مخرب به ماندگاری بیشتر شیرینی‌ها کمک می‌کند.

بررسی انواع کاربرد اسید فسفریک در صنایع غذایی

پرسال؛ تامین کننده برتر اسید فسفریک خوراکی در ایران

طبقه اعلام سازمان‌های بهداشت جهانی مصرف گرید خوراکی اسید فسفریک، هیچ ضرری برای سلامت انسان ندارد البته به این شرط که شما این ماده شیمیایی چند منظوره را با کیفیت درجه یک تهیه کرده و دستورالعمل‌ها و مقررات مربوطه درباره میزان مجاز مصرف آن در هر ماده غذایی را رعایت نمایید. از آنجاییکه اسید فسفریک‌های خوراکی موجود در بازار برندها و درصد خلوص متفاوتی دارند ما پیشنهاد می‌کنیم تا این ماده ارزشمند را مستقیما از شرکت پرسال به عنوان وارده کننده مواد اولیه شیمیایی در ایران خریداری نمایید.

پرسال سال‌هاست در زمینه واردات انواع مواد شیمیایی با کیفیت تضمین شده فعالیت می‌کند. تمامی محصولات این کمپانی دارای برچسب اصالت کالا و گارانتی معتبر هستند. بدین ترتیب با خرید اسید فسفریک خوراکی از پرسال نه تنها محصولی باکیفیت را تهیه می‌کنید بلکه قبل از تحویل بار نیز می‌توانید برای اطمینان خاطر بیشتر، از انبارهای تهران و یا گمرک انزلی این شرکت بازدید نمایید. پرسال به تامین فوری و ارسال بار در سریع‌ترین زمان ممکن متعهد است. شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ بهترین و سریع‌ترین پل ارتباطی شما با این مجموعه معتبر و خوش‌نام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha