۰ نفر

قالیباف: دنبال تحول هستم 

۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبر: 846855
قالیباف: دنبال تحول هستم 

قالیباف گفت: من معتقد هستم که باید با روحیه تحول کار کرد و فرزند زمانه خویش بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، با حضور در برنامه صف اول گفت: جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی همراه بود، در این دوران فعالیت اجتماعی و سیاسی داشتم، در سال ۵۷ زلزله طبس شد که اولین کار جهادی ما در زلزله طبس بود. در ۸ سال دوران جنگ و دفاع مقدس در جبهه بودم.

وی گفت: مهم‌ترین نکته در جبهه این بود که رزمندگان دلبستگی خاصی به هم داشتند و افراد بر اساس شایسته سالاری در جبهه انتخاب می‌شدند و خودشان از بین خود یکی را انتخاب می‌کردند. در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم. بعد از آن بخش عمده ای از کار در بسیج گذشت و در قرارگاه سازندگی خانم الانبیا مسئولیت داشتیم. بعد از آن فرماندهی هوافضای سپاه را بر عهده داشتم که امروز از قدرت های موشکی دنیا هستیم و بعد هم توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

*۱۲ سال شهرداری تهران و همان زمان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت شدم و بعد دوره ای در مجلس افتخار نمایندگی مردم تهران را داشتم و اکنون هم نماینده مجلس دوازدهم هستم.

*مردم امروز شناخت نسبی با من دارند، مخصوصا از زمانی که توفیق خدمت را در نیروی انتظامی و شهرداری شروع کردم.

*۱۲ سال در شهرداری تهران کار کردم که در طول تاریخ تنها کسی هستم که ۱۲ سال در شهرداری حضور داشتم.

* دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس دارم و درحال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم. هیچ گاه مشغله کاری بنده باعث نشده است که ارتباطاتم با درس و دانشگاه قطع شود. چندین کتاب تألیف کردم. همین ترم ۱۵ جلسه ترم زمستانی را داشتم و با وجود مشغله کاری، از دانشگاه فاصله نگرفتم.

*همواره جزو مدیرانی محسوب می‌شوم که به دنبال تحول بودم.

* وقتی در نیروی هوایی خدمت کردم، تلاشم این بود که دنبال تحول باشم در نیروی هوای فضای سپاه تحولاتی در بحث موشکی ایجاد شد.

* شهرک موشکی یکی از شاهکارهای فنی، مهندسی و مدیریتی بود که در آن دوره اتفاق افتاد و پیچیدگی های دارد، موشک های بالستیک از دل زمین شلیک شود، بحث ایمنی آن پیچیده است.

* من معتقد هستم که باید با روحیه تحول کار کرد و فرزند زمانه خویش بود.

*در نیروی انتظامی امنیت مردمی انجام دادیم قبلا سربازان و رزمندگان نیروی انتظامی درخیابان ها گشت می زدند که از اتفاقات جلوگیری کنند که همین موضوع باعث می شد نیروها آسیب ها ببیند اما ما پلتفرمی را تعریف کردیم همه ۸۰ میلیون مردم این امکان را داشتند که با یک تلفن یک ناامنی را به ما اطلاع می دادند و ما با کمترین هزینه و زمان در محل حضور پیدا می کردیم.همچنین مردم بر کار پلیس نظارت داشتند.

* در نیروی انتظامی هم به دنبال آن بودم که با نیروهای جوان و خلاق و با روحیه تحول گرایی کارها را دنبال کنیم. در کمتر از ۱۴ ماه، سامانه ۱۱۰ در سراسر کشور آغاز شد و عدالت امنیت در کشور برقرار شد و همه افراد به راحتی در سراسر کشور به پلیس دسترسی داشتند.

*امروز یک مدیریت سایبرنتیکی می‌تواند باعث تحول در کشور در حوزه‌های مختلف شود. در مسائل اقتصادی هم باید اینگونه باشد. باید یک مدیریت دقیق و عمیق پیگیری شود و باید منطبق با مردمی سازی، هوشمندسازی و شفاف سازی باشد.

*در شهرداری ۱۳۷ بیش از ۴ هزار خدمات به مردم می داد این نوعی مردمی سازی است اتوبان امام علی و پل صدر با سرمایه بخش خصوصی ساخته شد مردمی سازی یک شعار نیست بلکه حقیقت است.

*رویکرد ما رویکرد اقتصاد مردمی است که باعث اقتصاد پویا می شود.

*وقتی کاری بخواهد انجام شود با همکاری سه قوه انجام خواهد شد و سران سه قوه باعث می شوند که کارها بهتر انجام شود.

*مدیران ما در انجام و اجرای امور، شجاعت خود را گاهی از دست می دهند چون به سازمان بازرسی و برخی سازمانها اشاره می کنند.

*به هر حال هر مجموعه و نهادی و در کلان کلی دولت را نمی توان با شعار اداره کرد.

*بنده یک کارنامه ای دارم اگر مردم مرا قضاوت می کنند می‌گویند ۱۲ سال در شهرداری بود و در نیروی انتظامی بودی چه کار کردی؟ بنده کارنامه ام را ارائه می کنم بنابراین وقتی شعار بدهم و کارنامه ارائه ندهم درست نیست.

*قوه چهارمی که دیوان‌سالاری است بر سه قوه دیگر سوار است چرا که تصمیم و قانون خوب گرفته نمی شود اما خروجی آن خوب نیست

* {با اشاره به انتقاد رسانه ها از دولت}: اجازه می دهیم، در مجلس یازدهم سوت زنی را به قانون تبدیل کرده و آن ابلاغ شده است. مردم در هر کجایی که هستند، با اطمینان کامل گزارش بدهند، در قانون آمده که امنیت و اطلاعات آنان باید حفظ شود.

* یک جوانگرایی از اساس کار من بوده و نیروهای فعال را دعوت به کار می کنم.

* شما نگاه کنید خیلی وقت ها در شهرداری از نظر گرایش سیاسی با من همراه نبودند، اما آنان را به کار گرفتم.

* من شهردار ۲۷ ساله را روی کار گذاشتم.

* وقتی ۲۰ ساله فرمانده نیروی انتظامی شدم، چطور از یک جوان کاردان استفاده نکنم؟

* اگر فردی ۳۴ ساله شد و قابلیت نداشت او را نگه نمی‌دارم

* در هر جا بودم، فقط حرف نزدم و این در سابقه مدیریتی من وجود دارد.

* پست ها و مناسب ارث نیست که سهمیه بدهم.

* ما اولویت ما این است که در اداره دولت، یک بخشدار هم دولت است، یک کارشناس ارشد هم دولت است، بدنه بزرگی هستند، همه تلاشم این است که شوک به مجموعه وارد نکنیم و اگر اصلاحاتی انجام شد منبا کارآمدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha