۰ نفر

ثبات قیمت نفت

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 844442
ثبات قیمت نفت

قیمت نفت در پی تعطیلات عمومی در آمریکا و انگلیس، در معاملات روز دوشنبه با اندکی تغییر همراه بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت نفت، به‌دنبال تعطیلات عمومی در انگلیس و آمریکا و پس از یک هفته افت در بازارهای نفت به‌دلیل چشم‌انداز نرخ بهره بانکی آمریکا هم‌زمان با تورم سرسخت در این کشور، قیمت‌های نفت در معامله‌های روز دوشنبه (هفتم خرداد) با تغییر اندکی همراه بود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۹ و ۲۶ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۳۳ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت معامله‌های ماه اوت نفت خام برنت هم با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در همین حال، نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز دوشنبه با ۲۳ سنت افزایش با قیمت ۷۷ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد برخی مقام‌ها به‌منظور کنترل تورم بالا در این کشور، خواستار افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی هستند، قیمت نفت خام برنت در معامله‌های هفته گذشته حدود یک‌درصد و قیمت نفت خام آمریکا حدود ۳ درصد کاهش یافته بود.

سرمایه‌گذاران همچنین به نشست پیش‌روی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) چشم دوخته‌اند. این نشست قرار است دوم ژوئن (یکشنبه، ۱۳ خرداد) به‌صورت آنلاین برگزار شود.

منابع اوپک‌پلاس در ماه جاری اعلام کردند که ممکن است آن دسته از اعضا که کاهش عرضه داوطلبانه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای را در دستور کار قرار دادند تمدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha