۰ نفر

دیدار سرپرست وزارت امور خارجه ایران و وزیرخارجه عمان؛

باقری کنی: هیچ گسستی در پیوند با همسایگان وجود نداشته باشد

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبر: 844415
باقری کنی: هیچ گسستی در پیوند با همسایگان وجود نداشته باشد

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگانش وجود نداشته باشد و تلاش جدی داریم که این مسیر درست منطقه‌ای امن با همکاری همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم 

اقتصادآنلاین -بدر البوسعیدی، وزیر خارجه سلطنت عمان که به منظور عرض تسلیت در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر کرده، پس از دیدار و گفت‌وگو با علی باقری سرپرست وزارت خارجه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران شرکت کردند. 

بدر البوسعیدی، وزیر خارجه سلطنت عمان گفت: امروز در خصوص ادامه رایزنی‌ها بین دو کشور صحبت کردیم و اینکه درباره پرونده‌های مختلف و همکاری‌های دوجانبه و مسائل مشترک در منطقه و دو کشور گفت‌وگو کردیم که در مقدمه آن مسأله فلسطین است.

وی افزود: برادران فلسطینی ما با ظلم و کشتار جمعی و ویرانه سازی مواجهند و تلاش های زیاد سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک صورت می‌گیرد که در مسأله فلسطین عدالت برقرار شود و  برای تشکیل کشور فلسطین محقق شود.

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه در نشست خبری با وزیر خارجه عمان گفت:‌ اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگانش وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بار دیگر دوستان عمانی نشان دادند دوستان پایدار و برادران صمیمی برای دولت و مردم ایران هستند.

باقری‌کنی افزود: سیاست خارجی همسایگی جایگاه ویژه‌ای در دکترین سیاست خارجی دولت آقای رئیسی داشت و دارای مولفه‌هایی از جمله تحکیم اعتماد و  پیوندهای اقتصادی و تجاری با همسایگان و تعامل بهم پیوسته نخبگانی با همسایگان بود. از همان روز نخست سوگند ریاست جمهوری آقای رئیسی دیداری با هیات‌ها داشتند، صداقت و خلاقیت خودشان را به طرف‌های خارجی و همسایگان نشان دادند. وقتی هیات‌ها از آن جلسه بیرون آمدند رویکرد ایجابی رئیس دولت جدید برایشان ملموس بود.

باقری افزود: اراده ایران این است که هیچ حفره و گسستی در پیوندهای دوستانه‌اش با همسایگانش وجود نداشته باشد و تلاش جدی داریم که این مسیر درست منطقه‌ای امن با همکاری همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم. راه بیرون راندن بیگانگان از منطقه صرفا در تحکیم پیوندهای دوستی و تقویت همکاری‌ها بین همسایگان است. امروز با کمال خوشبختی این موفقیت ابتکار آقای رئیسی را در اختیار داریم و دستاورد بزرگ برای ملت ایران و کشورهای منطقه است.

سرپرست وزارت خارجه گفت: بر ارسال کمک‌ها به مردم غزه تاکید داریم و ایران و عمان همکاری موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha