۰ نفر

راهنمای خرید عینک دودی؛ فرق عینک دودی زنانه و مردانه چیست؟

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبر: 844384
راهنمای خرید عینک دودی؛ فرق عینک دودی زنانه و مردانه چیست؟

عینک دودی زنانه، دارای رنگ‌های روشن، نقش‌ونگارهای تزئینی، فریم بزرگ، عدسی آینه‌ای و رنگارنگ است اما عینک دودی مردانه دارای رنگ‌های مات، طراحی ساده، خطوط صاف و تزئیناتی کم است.

عینک دودی زنانه و مردانه ازلحاظ استایل، طراحی و جنس‌های مختلف از یکدیگر متمایز می‌شوند. از زمانی که عینک‌های دودی به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین لوازم‌جانبی در جامعه مورد استفاده قرار گرفت، تولیدکنندگان برای تامین نیاز و خواسته جنسیت‌های مختلف به طراحی‌های متفاوت پرداختند.

در این راهنما می‌خواهیم به بررسی تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه از منظرهای مختلف بپردازیم تا هر فردی بتواند متناسب با سبک خود بهترین انتخاب را داشته باشد. اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که به استفاده از عینک برای حفظ سلامت چشم‌ها و تکمیل استایل‌تان علاقه‌مندید، از مطالعه ادامه این مقاله دست نکشید.

آیا عینک دودی زنانه و مردانه با هم تفاوت دارد؟

تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه به طراحی، اندازه، شکل و رنگ‌ها بستگی دارد. مثلا عینک‌های زنانه حالت شکیل‌تری دارند و معمولا رنگ‌های روشن‌تری در آن‌ها استفاده می‌شود. این درحالی است که عینک‌های مردانه به‌شکل‌های ساده‌تر و با رنگ‌های تیره‌تری ارائه می‌شوند.

البته بگوییم که این تفاوت‌ها همیشه برقرار نیست؛ چون برخی عینک‌های آفتابی سبک اسپرتی دارند و برای هر2 جنسیت قابل استفاده هستند. بااین‌حال عینک‌هایی با طراحی گربه‌ای، اورسایز، فشن و ویفری توسط خانم‌ها استفاده می‌شود و عینک‌های خلبانی، گرد، مستطیل، کلاب مستر ری‌بن، آینه‌ای و شفاف توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلیتی از مشخصات عینک دودی زنانه

سبک‌های جدید عینک دودی زنانه، دارای طراحی بزرگ و پهن است تا صورت زن‌ها کوچک و ظریف دیده شود. البته این همه ماجرا نیست. شما در عینک دودی زنانه، انحنا و جزئیات ظریفی را در همه‌جای فریم از بالای قاب گرفته تا نزدیکی دسته‌ها می‌توانید به‌وضوح ببینید.

براساس استانداردهای جهانی، اصولا همه مردم، زنانی که صورتی ظریف دارند را بیشتر می‌پسندند. به همین دلیل طراحان مد و فشن عینک دودی سعی می‌کنند این لوازم را با اشکال خلاقانه‌تر، جزئیات بیشتر و منحنی‌های زیباتر بسازند تا بتواند بر زیبای چهره زن اثرگذار باشد.

کلیتی از مشخصات عینک دودی مردانه

عینک‌ دودی مردانه اغلب از روی پهن یا عریض‌بودن پل عینک قابل تشخیص است. پل، به قطعه‌ای کوچک بین رابط و 2 عدسی گفته می‌شود. عینک‌های مردانه دارای خطوطی صاف و نقش‌ونگارهای تزئینی خیلی کمی هستند.

دسته عینک‌های مردانه بلند است و در انتهای آن تقریبا هیچ‌گونه خمیدگی مشاهده نمی‌شود. ازآنجایی‌که آقایان به نسبت خانم‌ها صورت پهن‌تر و عریض‌تری دارند، دسته‌ها بلندتر ساخته می‌شوند تا به‌راحتی در پشت گوش ثابت شوند.

عینک‌ دودی مردانه دارای رنگ‌های کلاسیک، مات و خنثی است تا با تیپ رسمی آقایان هماهنگی بیشتری داشته باشد. البته در سال‌های اخیر رنگ قرمز هم محبوبیت ویژه‌ای یافته است.

تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه از لحاظ استایل

راهنمای خرید عینک دودی؛ فرق عینک دودی زنانه و مردانه چیست؟

تفاوت استایل عینک‌ دودی زنانه و مردانه در گستره‌ای از عوامل نیازمند بررسی است. در ساخت‌ عینک‌های زنانه، فریم‌هایی زیبا با جزئیاتی ظریف، رنگ‌های روشن و طراحی‌های خمیده و منحنی به‌کار رفته که به نمایش زیبایی‌های چهره می پردازد.

عینک‌ دودی مردانه سبک کلاسیک و شکل‌وشمایل ساده‌تری دارد. فریم‌های آن‌ دارای رنگ‌های تیره و مات، طراحی‌های نه خیلی زیبا و جزئیات کمتری است. دسته عینک‌ دودی مردانه، حالت بلندتر و خمیده‌تری دارد که این ویژگی با شکل صورت مردان هماهنگ است.

تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه از لحاظ فریم

فریم‌های عینک دودی زنانه اغلب باریک‌تر است و در ساخت آن‌ها انحنای زیادی به‌کار رفته که در تلفیق با رنگ‌های روشن، با زیبایی و شیوه زنانگی هماهنگ می‌شود.

فریم عینک دودی مردانه، ساده، پهن و محکم است. این فریم‌ها اغلب از جنس‌های سختی همچون فلز یا پلاستیک ساخته شده‌اند که در تلفیق با رنگ‌های تیره و مات، با استایل و جذبه مردان هماهنگ هستند.

تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه از لحاظ عدسی

تفاوت‌های برجسته‌ای بین عدسی عینک دودی زنانه و مردانه وجود دارد. عدسی عینک‌های زنانه دارای طرح‌ها و رنگ‌های روشنی است که به نمایش چشم خانم‌ها کمک می‌کند. در واقع این عدسی با داشتن لایه‌های آینه‌ای یا رنگارنگ، به‌منظور تاکید بیشتر بر زیبایی و ظرافت چهره طراحی شده‌ است.

عدسی عینک‌های مردانه دارای رنگ‌های تیره‌تر مانند قهوه‌ای، طوسی، سبز و سیاه بوده که تمرکز آن روی کیفیت بینایی است. عدسی عینک‌های مردانه از موادی مقاوم ساخته شده‌ تا از چشم‌ها در مقابل شرایط سخت محافظت کند. در واقع می‌توان گفت که عینک‌های مردانه عملکرد بهتری در برابر نور خورشید دارند.

مشخصات عینک دودی اسپرت

عینک اسپرت، مدلی از عینک دودی است که به‌منظور استفاده در فعالیت‌های ورزشی و سبک زندگی فعال طراحی شده‌ است. این عینک تفاوت جنسیتی ندارد و هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

عینک اسپرت ویژگی هر2 عینک‌های مردانه و زنانه را داراست. مثلا فریم‌ آن‌ها ممکن است دارای انحناهایی باشد اما نه به‌اندازه عینک دودی زنانه. همچنین از رنگ‌های خنثی که مطابق با سلیقه هر2 جنسیت است، در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر به خرید یک عینک دودی زیبا و اصل فکر می کنید، دیجی‌کالا را انتخاب کنید

راهنمای خرید عینک دودی؛ فرق عینک دودی زنانه و مردانه چیست؟

با افزایش جنس‌های تقلبی در بازار، تشخیص عینک دودی اصل کمی سخت شده است. در ساخت عینک‌های تقلبی از مواد بی‌کیفیت استفاده می‌شود و این عینک‌ها در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب هیچ محافظتی از چشم نمی‌کنند. به‌نظر شما اولین قدم برای یک خرید آگاهانه چیست؟

انتخاب یک مرکز فروش معتبر، اولین و درعین‌حال مهم‌ترین گام برای خریدی سالم و باکیفیت است. در این راستا دیجی‌کالا می‌تواند به خواسته شما از داشتن عینکی زیبا و بااصالت پاسخ دهد.

برندهای زیادی در ایران و جهان تولیدکننده تخصصی عینک هستند. دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران، طیف گسترده‌ای از عینک‌های زنانه و مردانه را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است؛ البته با داشتن ضمانت‌نامه و برگه اصالت کالا.

جمع‌بندی

برخی افراد برای حفظ سلامت چشم‌های خود یا تغییر استایل‌شان، تصمیم به تهیه عینک دودی می‌گیرند؛ اما هنگام انتخاب به زنانه یا مردانه‌بودن وسیله توجهی ندارند. تشخیص تفاوت عینک دودی زنانه و مردانه از ظاهر آن‌ها کار ساده‌ای است ولی گاهی اوقات باید به جزئیات بیشتری توجه کرد تا فرق بین آن‌ها را بشناسید.

احتمالا این سوال برای همه شما پیش آمده که روش‌های تشخیص عینک دودی زنانه از مردانه چیست؟ تردیدی نیست که با مطالعه این مقاله، پاسخ کامل و جامعی را دریافت کردید. حالا با خیالی راحت و با درنظرگرفتن سلیقه خود می‌توانید از فروشگاه دیجی‌کالا، انتخاب‌تان را سفارش دهید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha