۰ نفر

از کارمند بدرفتار به کجا شکایت کنیم؟

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 844006
از کارمند بدرفتار به کجا شکایت کنیم؟

همزمان با راه اندازی سامانه‌ای مردم می‌توانند از کارمندان ادارات دولتی که حقوق شهروندی‌شان را رعایت نکرده‌اند، شکایت کنند،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اطلاعات آنلاین، مردم از این پس می‌توانند نظرات خود را در سامانه سنجش رضایت از کارکنان دولت ثبت کنند. این سامانه به دستور رئیس جمهور شهید و توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسیده است.

در راستای اجرای مصوبات شورای عالی اداری و پیرو دستور رییس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارمندان سازمان‌های اجرایی کشور، سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.

این سامانه برای سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت‌گیرندگان از فرایند و کیفیت ارائه خدمات توسط کارمندان سازمان‌های اجرایی بهره‌برداری شد، تاکنون برای نزدیک به یک میلیون نفر از کارمندان دولت، نمایه دوبعدی صادر شده و بیش از ۴۰۰ هزار نظر از مردم دریافت شده است.

بر پایه این گزارش، این طرح دارای ۳ مرحله بوده است که فاز اول با هدف طراحی و آماده سازی زیرساخت به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد، در مرحله دوم این طرح، سامانه سنجش میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت، به صورت رسمی آغاز به کار کرد و بدین ترتیب مردم برای ثبت نظرات خود در سامانه سنجش رضایت از عملکرد کارکنان دولت می‌توانند با اسکن کد دو بعدی اختصاصی در محل استقرار کارمندان یا با گرفتن کد دستوری اختصاصی برای هر یک از کارکنان دولت، نظر خود را درباره نحوه ارائه خدمت توسط کارمندان ثبت کنند.

کد دو بعدی اختصاصی هر کارمند باید در دسترس مردم نصب شده باشد و مردم می‌توانند هنگام مراجعه به سازمان‌های دولتی، در صورتی که کدهای دو بعدی نصب نشده یا مخدوش باشد، از طریق بازوی mardom_bot در سکوی «بله» یا تماس با شماره ۰۲۱۸۵۳۵۱۰۰۲ و ثبت پیام صوتی، گزارش خود را ثبت کنند.

گفتنی است، در مرحله پایانی اجرای این سامانه، آثار نتایج نظرات مردم به فرایندهای مدیریت منابع انسانی متصل خواهد شد. بدین ترتیب، پاداش، جبران خدمات، ارزیابی و ارزشیابی کارکنان دولت به نتایج نظرات مردم بستگی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha