۱ نفر

نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 843463
نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

بالاخره شوروم تخصصی MG در یکی از بهترین موقعیت‌های شهر تهران یعنی چهارراه پارک وی آغاز به کار کرد و جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولات این برند اصالتا بریتانیایی در آن به نمایش درآمد. گل سرسبد این تولیدات، ام جی سایبرستر بوده که به عنوان یک رودستر برقی جدید توجهات زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

اقتصادآنلاین؛ شوروم معروف پارک وی که حتی قرار بود محصولات برند جگوار لندروور را نیز به خود ببیند، حالا به یک خودروساز اصالتا بریتانیایی و رسما چینی اختصاص یافته است. شرکت فردا موتور به عنوان نماینده رسمی واردکننده محصولات MG در ایران، ساختمان چهارراه پارک وی را به عنوان شوروم مرکزی خودروهای ام جی در کشور انتخاب کرده و بعضی از مهم‌ترین و جدیدترین تولیدات این شرکت را در آن به نمایش گذاشته است که در ادامه به معرفی مختصر آنها می‌پردازیم.

ام جی سایبرستر

سایبرستر یک خودروی رودستر و اسپرت برقی است که ظاهر جذاب آن باعث شده تا توجهات زیادی به این محصول متفاوت ام جی و سایک موتورز جلب شود. این ماشین اسپرت دو صندلی دارای درهای خفاشی مجهز به سنسور تشخیص مانع بوده و سقف پارچه‌ای آن نیز تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت قابل باز و بسته شدن است. نسخه‌ای که در شوروم فردا موتور به نمایش درآمده دارای یک موتور برقی روی محور عقب است که حدود ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد این خودروی اسپرت را به حدود ۴.۶ ثانیه می‌رساند.

نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

اما نسخه‌های پرتوان دو موتوره به قدرت ۵۱۰ اسب بخار و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور از این خودرو در بازارهای جهانی موجود هستند که شتاب صفر تا ۱۰۰ آنها حدود ۳ ثانیه است. فعلاً مشخص نیست که این رودستر برقی جذاب در ایران به صورت رسمی عرضه شود اما در صورت ورود به بازار، احتمالاً مورد استقبال اقشار ثروتمند و به ویژه جوان‌ترها قرار خواهد گرفت؛ با این شرط که زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و جایگاه‌های شارژ در کشور به طور نسبتاً گسترده‌تری فراهم شود.

ام جی ۴

ام جی فور یک خودروی جمع و جور با طراحی مابین خودروهای استیشن واگن و هاچبک است که در بازار اروپا و به ویژه بریتانیا فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کند. این خودرو روی پلتفرم ماژولار نبولا سایک موتورز ساخته شده و از تقسیم وزن ۵۰-۵۰ سود می‌برد تا هندلینگ و پایداری آن در سطح مطلوبی قرار گیرد.
وجود باتری‌ها در کف خودرو باعث می‌شود تا مرکز ثقل آن به ۴۹ سانتی‌متر کاهش پیدا کند و از این جهت نیز پایداری و تعادل اطمینان بخش را به وجود آورد.

نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

ام جی ۴ احتمالاً در ایران با یک موتور برقی به قدرت ۲۰۴ اسب بخار روی محور عقب عرضه خواهد شد. شتاب صفر تا صد این ماشین برقی خانوادگی معادل ۷.۷ ثانیه برآورد شده و حداکثر پیمایش آن با یک مرتبه شارژ تقریباً به ۴۳۵ کیلومتر بالغ می‌شود.

ام جی GT

ام جی جی تی یک سدان خانوادگی فستبک با طراحی ظاهری نسبتا اسپرت و متفاوت است که پیش از این در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده بود و حالا به شوروم اختصاصی MG نیز راه پیدا کرده است. این خودرو با پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۷۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر به علاوه گیربکس دوکلاچه اتوماتیک ۷سرعته روانه بازار می‌شود.

نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

رووی ERX5

یکی از معدود کراس اورهای موجود در شوروم پارک وی محصول ERX5 است که فعلاً با نشان رووی به ایران آمده و احتمال دارد دارد در آینده تحت لوگوی ام جی نیز عرضه شود. رووی برند اختصاصی سایک موتورز برای بازار چین است و از لحاظ پلتفرم‌ و تکنولوژی معمولا محصولات آن تفاوت زیادی با خودروهای اختصاصی ام جی ندارد.

نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

این خودرو با قوای محرکه هیبریدی روانه بازار خواهد شد و بدین ترتیب یک موتور توربو شارژ ۱.۵ لیتری در کنار موتور الکتریکی، در مجموع قدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته AT به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. گفته می‌شود که مصرف سوخت ترکیبی ERX5 حدود ۳.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است ولی در عمل باید آن را بیشتر از ۵ لیتر در نظر گرفت.

ام جی ۵

اگرچه ظاهر ام جی ۵ نسبت به دیگر محصولات موجود در شوروم، قدیمی و خیلی ساده به نظر می‌رسد اما باید اقرار کرد که اگر همین خودرو با قیمت منطقی و رقابتی به دست مشتریان داخلی برسد و از لحاظ خدمات پس از فروش نیز به خوبی پشتیبانی شود، یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های خانوادگی خواهد شد؛ چرا که از لحاظ کیفی نسبت به بسیاری از تولیدات همرده داخلی بالاتر است و طراحی ظاهری آن نیز می‌تواند با محصولاتی همچون تارا اتوماتیک، شاهین پلاس اتوماتیک و دیگر خودروهای نیمه اقتصادی موجود در بازار رقابت کند.

نگاهی به محصولات جدید ام جی در شوروم پارک وی

نیروبخش ام جی ۵ یک موتور تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر و حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخار است که گشتاور ۱۵۰ نیوتن متری حاصل از آن به واسطه یک جعبه دنده اتوماتیک cvt به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

سخن آخر

خوشبختانه شرکت فردا موتورز محصولات درجه اول و باکیفیتی از برند ام جی را به بازار ایران آورده است و اگر زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در کشور به نحوی گسترده شود که مشتریان اقبال بیشتری به این دست خودروها نشان دهند، آن وقت محصولات برقی ام جی در کنار خودروهای پلاگین هیبرید آن می‌توانند جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای وارداتی چینی به کشور محسوب شوند. خاطره خوشی که مشتریان ایرانی از سطح کیفی بالای محصولات ام جی در ذهن دارند نیز بر این موضوع تاثیر مثبت خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha