۱ نفر

تویوتا bZ۴X و تویوتا bZ۳ به ایران می‌آیند

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 843462
تویوتا bZ۴X و تویوتا bZ۳ به ایران می‌آیند

شرکت برساوش که یکی از واردکنندگان خودرو به کشور است، تصمیم دارد تا خودروهای الکتریکی تویوتا bZ۴X و تویوتا bZ۳ را به ایران بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، شرکت برساوش که یکی از واردکنندگان در دور جدید واردات خودرو به کشور است، تصمیم دارد تا خودروهای الکتریکی تویوتا bZ۴X و تویوتا bZ۳ را به ایران بیاورد. هر دو خودرو تویوتا ازجمله معدود مدل‌های الکتریکی این شرکت هستند که با پسوند bZ شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد راه‌اندازی سامانه خودروهای برقی، باعث تشویق برخی شرکت‌ها برای افزایش تنوع مدل‌های الکتریکی در ایران شده است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که همچنان زیرساخت لازم برای بهره‌مندی از خودروهای الکتریکی در ایران فراهم نیست.

تویوتا bZ۴X

تویوتا bZ۴X و تویوتا bZ۳ به ایران می‌آیند

تویوتا bZ۴X یک کراس‌اوور جمع‌وجور برقی است که می‌توان آن را نسخه الکتریکی تویوتا C-HR دانست. این کراس‌اوور توسط تک موتور الکتریکی نصب‌شده روی محور جلو قدرت می‌گیرد. این موتور حداکثر ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. شتاب نسخه تک دیفرانسیل تویوتا bZ۴X، معادل ۸.۴ ثانیه است. نهایت سرعت این خودرو در تیپ پایه نیز ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

تویوتا bZ۴X و تویوتا bZ۳ به ایران می‌آیند

نسخه‌ای قوی‌تر از تویوتا bZ۴X نیز قابلیت ورود به بازار ما را دارد. این نسخه به دو موتور الکتریکی مجهز است که روی محورهای جلو و عقب این خودرو قرار دارند. این دو موتور در کنار یکدیگر ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. شتاب صفرتاصد این نسخه ۷.۷ ثانیه است اما حداکثر سرعت آن همچنان ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.
هر دو نسخه تویوتا bZ۴X به پکیج باتری با ظرفیت ۷۱.۴ کیلووات ساعت مجهز هستند که دمای آن با استفاده از مایع‌ خنک‌کننده کنترل می‌شود. تویوتا bZ۴X با هر بار شارژ، می‌تواند مسافت ۴۵۰ کیلومتر را براساس چرخه WLTP‌ پیمایش کند.

تویوتا bZ۳

دیگر خودرو وارداتی برساوش از برند تویوتا، مدل سدان bZ۳‌ است. تویوتا bZ۳ یک سدان الکتریکی است و به‌دلیل طراحی فست‌بک خود، جذابیت بیشتری برای علاقه‌مندان خودرو خواهد داشت. این خودرو براساس همکاری مشترک بین تویوتا با شرکت‌های بی‌وای‌دی و فاو در چین به تولید می‌رسد.
تویوتا bZ۳ در دو تیپ پایه شانس ورود به بازار ما را دارد. تیپ پایه این خودرو به موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۳ نیوتن‌متر مجهز است. پکیج باتری‌های این خودرو نیز ۴۹.۹ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که براساس چرخه CLTC، برد ۵۱۷ کیلومتری خواهد داشت. این خودرو از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این قابلیت، ظرفیت باتری تویوتا bZ۳ طی ۲۷ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha