۳ نفر

نوع بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش چه بود؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۲۳
کد خبر: 843137
نوع بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش چه بود؟

این پرسش که دولت سیزدهم چه می‌شود، پرتکرارترین پرسش روز است. بر اساس قانون اساسی کشور و بنا بر تصمیم رهبری، محمد مخبر از صبح روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، سکان هدایت دولت را برای حدود ۲ ماه در دست گرفته است، همچنین برای جایگزینی مقام وزارت امور خارجه که بر عهده حسین امیرعبداللهیان بود، علی باقری کنی به عنوان سرپرست انتخاب شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، شهید ابراهیم رئیسی، روز دوشنبه، به اتفاق الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان با هدف افتتاح طرح مشترک سد قیزقلعه سی به تبریز سفر کرد.

«بل ۲۱۲» نام بالگرد حامل رییس جمهور در سفر به تبریز بود که طبق اطلاعات سقف پروازی حدود ۱۷ هزارپا و ظرفیت آن حدود ۱۵ نفر ذکر شده است.

آیت الله رئیسی و اعضای هیأت همراه وی، عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» به منظور افتتاح پروژه بعدی «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» با بالگرد بل ۲۱۲ عازم این شهر شد. این بالگرد به طول ۱۷ متر و ارتفاع ۳ متری ساخته شده و سقف پروازی آن حدود ۱۷ هزارپا و بیشترین حجم برخاستی آن ۵ تن برآورد شده است. در درون این بالگرد پانزده صندلی وجود دارد که یکی صندلی خلبان و چهارده صندلی دیگر برای مسافران است. در حالت حمل بار نیز گنجایش درونی این بالگرد، به اندازه ۶٫۲۳ متر مکعب است. ظرفیت بار خارجی این بالگرد که می‌تواند آن را حمل کند، چیزی در حدود ۲٬۲۶۸ کیلوگرم است.

نام این بالگرد در ارتش ایالات متحده یواچ-۱ان تواین هویی شناخته شده و از نام بل ۲۱۲ در اشاره به مدل غیر نظامی استفاده می‌شود. اما شرکت آگوستا مدل نظامی این بالگرد را هم با نام بل ۲۱۲ عرضه می‌کند. ارتش ایران هم در دوره حکومت پهلوی بل ۲۱۲‌های تولید ایتالیا را خریداری کرده بود و مدل نظامی این بالگرد هم در ایران به نام بل ۲۱۲ معروف است. بل ۲۱۲ در جنگ‌های متعددی از جمله جنگ ویتنام، جنگ فالکلند، جنگ ایران و عراق، جنگ آزادسازی کویت، و جنگ ۲۰۰۳ عراق شرکت داشته‌است. بالگردهای بل ۲۱۲ برای ماموریت‌های نظامی همچون حمل‌ونقل تاکتیکی، عملیات جستجو و نجات و ایفای نقش آمبولانس پرنده، عملیات‌های شناسایی، و پشتیبانی نزدیک هوایی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    روز دوشنبه نبود. روز یکشنبه بود.