۰ نفر

۲۴ هزار معلم جدید استخدام می شوند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبر: 842239
۲۴ هزار معلم جدید استخدام می شوند

آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی وزارت آموزش و پرورش فردا با رقابت ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ در حالی فردا جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که طبق اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی که ۲۴ رشته هنرآموزی و ۱۳ رشته شغلی دبیری است، شرکت می‌کنند.

در این آزمون که مجوز جذب ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر از سازمان اداری استخدامی اخذ شده است، ۲۵۰ هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند که روز جمعه با هم به رقابت می‌پردازند.

نسبت ظرفیت ثبت نام کنندگان در آزمون رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی ۱۵.۳ است که بیشترین ثبت نام در استان تهران انجام شده است.

بنابر اظهارات معاون وزیر نتایج این آزمون با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام و در دهه پایانی خرداد فرآیند ارزیابی آزمون برای جذب معلمان شایسته انجام می‌شود.

۱۷۱۶ کانون در سراسر کشور با بیش از ۱۰ هزار نفر ارزیاب، کار ارزیابی سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان را انجام می‌دهند.

در نهایت قبول شدگان تیر، مرداد و شهریور در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش‌های لازم را برای سال تحصیلی جدید می‌بینند.

وزیر آموزش و پرورش همواره از پیش بینی‌ جذب ۷۲ هزار نفر در آموزش و پرورش سخن می‌گوید که این تعداد در آزمون‌های مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha