۱ نفر

دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی سقوط کرد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 838935
دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی سقوط کرد

در ادامه روند کاهشی قیمت ارز در معاملات غیررسمی طی دو هفته اخیر، امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۵۹ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه در فرورردین‌ماه، به علت بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در منطقه و اثرگذاری آن بر بازار ارز، قیمت دلار در معاملات غیررسمی بالا رفت.

رئیس‌کل بانک مرکزی در همان زمان اعلام کرد که افزایش قیمت دلار در معاملات غیررسمی زودگذر است و بانک مرکزی در تامین ارز واردات مشکلی ندارد.

با پاسخ سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی از یک سو و کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز و تامین تمامی نیازهای ارزی رسمی از طریق مرکز مبادله، به تدریج قیمت دلار در معاملات غیررسمی هم نزولی شد.

طبق آخرین آمار، بانک مرکزی ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز ، از ابتدای سال تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است. نرخ تامین ارزهای فوق ۲۸۵۰۰ تومان برای کالاهای اساسی و حدود ۴۱ هزار تومان برای سایر کالاها بوده است.

بدین ترتیب قیمت دلار در بازار آزاد که چند هفته قبل از ۶۵ هزار تومان هم عبور کرده بود، امروز یکشنبه از ۶۰ هزار تومان هم پایین‌تر آمد و اواسط روز به ۵۹۶۰۰ تا ۵۹۸۰۰ تومان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha