۰ نفر

دولت اوکراین به دلیل کاهش نیرو نظامی تصمیم جدیدی گرفت

تعلیق خدمات کنسولی به مشمولان خارج از کشور

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۸
کد خبر: 838313
تعلیق خدمات کنسولی به مشمولان خارج از کشور

اوکراین ارائه خدمات کنسولی به مردان در سن خدمت نظامی را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش اقتصاآنلاین به نقل از یورونیوز، اوکراین از روز سه‌شنبه ۲۴ آوریل خدمات کنسولی به مردان در سن خدمت نظامی را که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، به حالت تعلیق درآورد.

اوکراین با این اقدام در تلاش است تا با جذب نیرو از میان شهروندانش در خارج از کشور، کمبود نیرو در صفوف نیروهای مسلح خود را در جنگ با روسیه جبران کند.

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که ارائه خدمات کنسولی به مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله که در خارج از کشور هستند را به صورت موقت متوقف می‌کند.

این تصمیم با قانون «بسیج نیرو برای جنگ با روسیه» که از ۱۸ مه در اوکراین اجرا می‌شود، مرتبط است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه اوکراین، افرادی که برای بازگشت به اوکراین به کنسولگری‌ها مراجعه می‌کنند، شامل این تصمیم نمی‌شوند.

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که توقف خدمات کنسولی برای «رفع مشکلات فنی» مرتبط با اجرای قانون بسیج نیرو برای جنگ با روسیه ضروری بوده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه اوکراین، مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله اوکراینی می‌توانند پس از اجرایی شدن این قانون و پس از «به‌روزرسانی ثبت نام نظامی خود»، به خدمات کنسولی دسترسی داشته باشند.

اوکراین در حالی تصمیم به توقف ارائه خدمات کنسولی به مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله گرفته است که مردان اوکراینی از آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور، امکان خروج از اوکراین را ندارند.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین پیشتر گفته بود که اقامت در خارج از کشور باعث نمی‌شود تا شهروندان از تعهداتشان نسبت به وطن معاف شوند.

توقف ارائه خدمات کنسولی به اوکراینی‌های ساکن کشورهای دیگر با انتقاداتی مواجه شده است. منتقدان بر این نظرند که این تصمیم، نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث بازگشت آن‌ها به اوکراین و حضور در جبهه‌های جنگ نخواهد شد.

در قانون «بسیج نیرو برای جنگ با روسیه»، محدودیت زمانی ۳۶ ماهه خدمت سربازی در دوران جنگ حذف شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اوکراین همزمان با حملات زمینی و هوایی روسیه با کمبود نیروی داوطلب مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha