۰ نفر

سرپرست سازمان خصوصی سازی خبر داد:

واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به دو کنسرسیوم بانکی و نفتی

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 838220
واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به دو کنسرسیوم بانکی و نفتی

سرپرست سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس بعد از دو دهه به دو کنسرسیوم نفتی و بانکی خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، بیان کرد: همان‌طور که مستحضر هستید، امروز آیین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود.

وی افزود: با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه افراد ذیربط، در موضوع مردمی‌سازی بخشی از اقتصاد دولتی در ایران این اتفاق رقم خورد.

بازیان با اشاره به دو دهه تلاش برای واگذاری سهام این دو باشگاه گفت: از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه پیگیری‌های لازم انجام شد. امروز قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و با برگزاری این آیین، به‌طور رسمی واگذاری دو باشگاه بزرگ ایران از دولت به بخش خصوصی رقم خورد.

وی امیدوار است: پنجم اردیبهشت ماه، سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت در فوتبال ایران با این واگذاری باشد و این واگذاری نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر فوتبال و فعالیت‌های دو باشگاه باشد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: برای واگذاری دو باشگاه، مزایده به صورت شفاف در بازار فرابورس انجام شد. این مزایده، مبتنی بر تامل در خصوص فراخوان مشتریان راهبردی و استراتژیک بود تا مشتریانی که می‌توانند در امر مالکیت و مدیریت این دو تیم در مرحله گذر از مالکیت دولتی به خصوصی، موثر باشند، شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: در این دوره از واگذاری، بعد از برگزاری هشت بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از مجموعه دولت در امر این واگذاری، در تعامل نزدیک، همسو و هماهنگ با وزارت ورزش و جوانان و در یک نگاه همراه، همگام و همه جانبه با همه ارکانی که به نوعی سهم و نقشی در این اتفاق داشتند، در یک بازه زمانی اندک و اراده کمتر از دو ماه، فرایند واگذاری به ثمر سید.

بازیان افزود: در نهایت لازم است اشاره کنم که همت دولت، وزیر ورزش و وزیر اقتصاد این اتفاق را شکل داد.

وی گفت: مستحضرید که در گام اول پذیرش لین دو باشگاه در بازار فرابورس، ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه به مردم در دولت سیزدهم واگذار شد. اگر گام اول مردمی سازی دو باشگاه با این اقدام شکل نمی‌گرفت، امروز شاهد این رویداد نبودیم.

سرپرست سازمان خصوصی سازی توضیح داد: در دولت سیزدهم به دنبال تلاش‌های انجام شده توسط دو وزارتخانه در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با تاکیدات صریح مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت همه جانبه مردم در جریان اقتصاد، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از مجموعه وزارتخانه در ابتدای سال ۱۴۰۳ این امر مهم را در یک حرکت همگام و همسو به نحوی که همراهی رسانه، افکار عمومی و همه ذی‌مدخلان حوزه ورزش را هم داشت، رقم زد. این همراهی‌ها جسارت ما را در اجرایی کردن این تصمیم بیشتر کرد.

وی افزود: واگذاری عمده سهام دولت در دو باشگاه این برنامه انجام می‌شود. این واگذاری اعلام اراده حداکثری دولت برای واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی بیان کرد: در سوم اردیهبشت ۱۴۰۳ مزایده این واگذاری در فرابورس به وقوع پیوست. دو کنسرسیوم نفتی شامل سهامداران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام داوطلبی خود را برای خریداری باشگاه استقلال اعلام کرد و برنده مزایده شد. ۸۵ درصد سهم این باشگاه، متعلق به این هلدینگ است.

وی اضافه کرد: در بخش دوم داوطلبان مربوط به باشگاه پرسپولیس، کنسرسیوم بانکی با سهام متناسب با حضور بانک شهر، بانک ملت، بانک تجارت، رفاه، صادرات و اقتصاد نوین به عرصه داوطلبی ورود کردند و کنسرسیوم بانکی، داوطلبی خود را در مزایده اعلام کرد.

بازیان گفت: سهام این دو باشگاه را به دو کنسرسیوم نفتی و بانکی واگذار می‌کنیم. امیدواریم این اقدام زمینه شکوفایی امر ورزش به خصوص فوتبال را فراهم کند. مشخصات قیمت، پرداخت نقدی و اقساطی قبلا اعلام شده و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی نقش وزیر اقتصاد در این واگذاری را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: وزیر ورزش هم پیگیر لحظه به لحظه این اتفاق بود.

سرپرست سازمان خصوصی سازی با تشکر از همه دست‌اندرکاران این واگذاری در انتها به هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha