۰ نفر

همزمان با سفر رئیسی به اسلام‌آباد؛

سفیر پاکستان: در سفر رییسی افزایش حجم تجارت دو کشور در اولویت است

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبر: 837794
سفیر پاکستان: در سفر رییسی افزایش حجم تجارت دو کشور در اولویت است

سفیر پاکستان در ایران، همفکری دو همسایه در مورد مسائل منطقه‌ را اجتناب‌ناپذیر دانست و با تاکید بر اولویت افزایش حجم تجارت دوجانبه برای تهران و اسلام‌آباد، گفت: سفر رئیسی نقطه اوج پیوند قوی ملت‌های ایران و پاکستان و همسویی دولتمردان ما در ابعاد و مسائل مختلف است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مدثر تیپو روز دوشنبه و همزمان با آغاز اولین سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: دولت و مردم پاکستان اهمیت بسیاری برای سفر آقای رئیسی قائل هستند.

وی افزود: بازدید سید ابراهیم رئیسی اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به پاکستان پس از ۸ سال به شمار می‌رود لذا ما به دستاوردهای این سفر و نتایج کلیدی آن بسیار امیدواریم.

محمد مدثر که اوایل بهمن گذشته استوارنامه خود را به عنوان سفیر پاکستان در ایران تقدیم سید ابراهیم رئیسی کرد، اظهار داشت: اشتراک عمیق، همسایگی و پیوندهای مشترک میان ملت‌های ما، دو کشور را در مسیر دوستی قرار داده است.

وی تاکید کرد: مرزهای مشترک ایران و پاکستان به عنوان مرزهای صلح و دوستی شناخته می‌شود و هر دو همسایه اقدامات چشمگیری طی سال‌های اخیر برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در همه ابعاد و زمینه‌ها اتخاذ کرده‌اند.

سفیر پاکستان گفت که سفر کنونی رئیسی به دعوت شهباز شریف نخست وزیر پاکستان صورت می‌گیرد و قرار است دیدار و مذاکرات مهمی میان روسای دو دولت و هچنین سایر مقام‌های بلندپایه ایران و پاکستان انجام شود.

سفیر پاکستان: سفر رئیسی نقطه اوج پیوند دو ملت است/ افزایش حجم تجارت در اولویت قرار دارد

وی اظهار داشت که قرار است در اولین روز از سفر دکتر رئیسی در اسلام‌آباد چندین سند همکاری و یادداشت تفاهمنامه میان ایران و پاکستان امضا شود که با بخش‌های بهداشت، توسعه مرزها، همکاری‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و پیشبرد مذاکرات پیرامون توافقنامه تجارت آزاد مرتبط است.

سفیر پاکستان در تهران با اشاره به تحولات خاورمیانه از جمله جنگ غزه و مسائل جهان اسلام، تاکید کرد: بازدید رئیسی در این برهه حساس بیانگر اهمیت همفکری تهران و اسلام‌آباد برای مسائل منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران به شهرهای لاهور و کراچی نیز سفر خواهد کرد، افزود که اقبال لاهوری میراث مشترک دو کشور همسایه است که به یک عامل قوی برای تحکیم مراودات فرهنگی و مردمی تبدیل شده است.

محمد مدثر افزود: بررسی تحولات افغانستان، وضعیت مسلمانان شبه قاره، مسائل مورد علاقه طرفین در حوزه بین الملل و تحکیم همکاری‌های مشترک در مجامع منطقه‌ای و جهانی از دیگر موارد مهم در مذاکرات مقام‌های بلندپایه پاکستان با رئیسی است.

وی تاکید کرد: بازدید دکتر رئیسی یک گام رو به جلو برای همگرایی دو دولت در مسیر تقویت همکاری‌های فی مابین و تعاملات سطح بالا به ویژه میان نهادها و آژانس‌های امنیتی ایران و پاکستان خواهد بود.

سفیر پاکستان با اشاره به برخی از دیدارهای اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور ایران طی حضور وی در اسلام‌آباد، لاهور و کراچی افزود: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و عقیدتی دو ملت ایران و پاکستان، فرصت‌های فراوانی را برای توسعه همکاری‌ها پیش روی دو کشور قرار داده است که با برنامه‌ریزی و اقدامات راهبردی می‌توان از آن‌ها بهره برد.

وی تاکید کرد: مسئولیت مشترک و کار اصلی ما پس از سفر موفق آقای رئیسی خواهد بود که باید به سمت اجرای دقیق و به موقع قراردادهای همکاری و توافقات صورت میان ایران و پاکستان به ویژه افزایش حجم تجارت مشترک حرکت کنیم.
سفیر پاکستان: سفر رئیسی نقطه اوج پیوند دو ملت است/ افزایش حجم تجارت در اولویت قرار دارد

براساس این گزارش، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.
قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضایی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha