۰ نفر

طلا بخریم یا نقره؟ / پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبر: 837679
طلا بخریم یا نقره؟ / پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه

بخشی از نوسانات اخیر در بازار طلا در کشور متاثر از بازار جهانی طلا بوده و اونس جهانی باعث افزایش قیمت طلا می‌شود. کارشناسان نظر داده بودند که تا پایان سال ۱۴۰۲ اونس طلا به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد و در حال حاضر اونس جهانی طلا روی ۲۳۷۷ دلار است. این موضوع نشان می‌دهد که طلا جهانی گران شده و این افزایش فقط مختص کشور ما نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب ابوالحسنی با اشاره به نوسانات قیمت طلا با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: از طرف دیگر ناآرامی‌ها و حوادث اخیر در خاورمیانه هم بر این موضوع تاثیرگذار بوده است. این شرایط و رخدادها باعث می‌شود که مردم نسبت به نقدینگیشان حساس شوند و تصور کنند که ممکن است آسیب‌پذیر باشد. لذا نسبت به تبدیل نقدینگی خود به طلا اقدام می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و ساعت کرج ادامه داد: از سوی دیگر مردم هم به این افزایش قیمت دامن می‌زنند، چرا که وقتی می‌شنوند طلا در حال گران شدن است، برای خرید اقدام می‌کنند. در حالی که نباید در این شرایط طلا بخرند و باید خویشتن دار بوده و کمی آرامتر برخورد کنند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و ساعت کرج گفت: چون عرضه و تقاضا در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، پس با افزایش تقاضا، عرضه هم کاهش می‌یابد. البته طلا نسبت به سایر اقلام آنچنان تورمی را نداشته است. از طرفی طلا بر اساس دلار قیمت‌گذاری می‌شود و این یک تورم جهانی است.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که افرادی که سرمایه‌ای در اختیار دارند، طلای ساخته شده خریداری نمی‌کنند بلکه طلای آب شده و سکه می‌خرند که سود و اجرت ندارد و این خود باعث آسیب به تولیدکنندگان طلا می‌شود.

ابوالحسنی افزود: با افزایش قیمت طلا بخش بزرگی از جامعه که قشر متوسط هستند به خرید نقره روی می‌آورند که این موضوع باعث می‌شود رکودی در بازار طلا به وجود آید که به ضرر صنف طلا فروشان است.

وی ادامه داد: در حالی که صنف طلا فروشان با مشکلات صنفی دیگری مانند سامانه‌ها، قوانین جدید و ‌مالیات بالا هم مواجه هستند. معتقدیم کاهش تورم و بهبود شرایط کسب و کار به نظارت بیشتری نیاز دارد و امیدواریم با برقرار شدن آرامش در مسائل منطقه‌ای کاهشی را در قیمت طلا داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha