۲ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت طلا و سکه / کاهش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۴
کد خبر: 837548
سقوط قیمت طلا و سکه / کاهش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

قیمت طلا و سکه امروز کاهش شدیدی داشت به طوری که هر گرم طلا بیش از ۱۳۰ هزار تومان افت کرد به گفته یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران به نظر می‌رسد با آرام‌تر شدن شرایط قیمت‌های کنونی برای چند ماه آینده در بازار پابرجا باشد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ در اول روز اردیبهشت ماه قیمت طلا و سکه کاهش یافت؛ بر اساس آخرین نرخ‌ها در بازار قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با کاهش ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد قیمت هرگرم طلا نیز کاهش ۱۳۳ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه داشت.
عبادلله محمد عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران ولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: ما منتظر این افزایش قیمت‌ها بودیم اما اتفاقی که در حوزه نظامی در خاورمیانه صورت گرفت باعث شد هر مثقال طلا از ۱۶ میلیون تومان نیز عبور کند.
وی افزود: با آرام‌تر شدن شرایط قیمت‌ها کمی تعدیل شد ومثقال طلا به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. در عین حال به نظر می‌رسد قیمت‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. 
عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند قیمت جهانی طلا نیز اظهار داشت: انس طلا نیز در مقطعی به ۲۴۰۰ دلار رسید اما قیمت واقعی انس بالاتر از این رقم است پیش بینی بر این است که در یک ماه آینده هر انس دوباره به ۲۴۰۰ دلار برسد.
محمدولی در پیش بینی از قیمت طلا در ماه‌های آینده نیز گفت: شرایط کنونی در بازار ادامه خواهد یافت و احتمالا ارقام کنونی پابرجا باشد و هر مثقال طلای ۱۸ عیار در چند ماه آینده بین ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون ۳۰۰ هزار تومان باقی بماند ممکن است گاهی نوسان اصلاحی داشته باشیم که قیمت‌ها کاهش یابد. 
وی درباره تاثیر نوسانات طلا در بازار نیز گفت: زمانی که بازار ثبات نداشته باشد عملا داد و ستد نیز از بین می‌رود علی الخصوص در بخش تولید. در یک ماه اخیر من به عنوان تولید کننده یک گرم کار نیز نساختم باور این امر سخت است اما تولید تعطیل است و بازار طلا در رکود کامل به سر می‌برد. 
این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر حراج طلا در بازار طلا نیز گفت: به صورت لحظه‌ای شاید این حراجی‌ها در قیمت‌ها اثرگذار باشد اما به صورت کلی آنچنان تفاوتی در قیمت‌ها ایجاد نخواهد کرد.
آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر مثقال طلا به ۱۵ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان شد همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴۰ میلیون تومان، نیم سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون تومان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیستانک FR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    انشالله خیر است. کاهش ها بعلت عدد ۳۵ بود که با کوشش عزیزان ۴۵. گردید. و دیگر در بازار التهابی مشاهده نمیشود
  • مریم IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظرمن اولازنده بادایران دومااگه گرانی بشه جنگ داخلی توایران به وجودمیاددیگه نیازی به توپ تانگ دشمن نیست پس خواهشن همه چیزروارزان کنیدبذاریدتوآرامش زندگی کنیم خواهشن رسیدگی کنیدهمه چیزارزان بشه گناه دارن آدم های فقیرمستاجردوروزدنیاست هیچکس هیچی روقبرش نمیخوادببره