۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ابراز نگرانی نسبت به اختصاص ارز به کالاهای اساسی/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 837496
ابراز نگرانی نسبت به اختصاص ارز به کالاهای اساسی/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه بیش از یک ماه است که به کالاهای اساسی ارز تخصیص نیافته است، گفت: ادامه این روند از سوی بانک مرکزی، سبب کمبود کالا به ویژه مواد غذایی در بازار می‌شود.

داود رنگی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در خصوص چالش‌های اختصاص ارز به واردات کالاهای اساسی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بیشتر از یک ماه است که به کالاهای اساسی هیچ ارزی از سوی بانک مرکزی اختصاص نیافته است، این در حالی است که قبل از عید هم، حدود چهار ماه بود که برای برخی کالاها مانند ذرت ارز تخصیص نداده بودند.

وی افزود: بعد از بحران ارزی اخیر، فروشنده‌های خارجی دنبال این هستند که مطالبات خود را از ایرانی‌ها بگیرند و به همین دلیل اوضاع ارزی، از تجدید اعتبارات خود برای ایرانی ها، خودداری کرده اند، به این معنا که تجار اکنون باید نقد معامله کنند.

رنگی ادامه داد: ما در کالاهای اساسی به مقدار زیاد، خرید اعتباری صورت می دادیم اما از چند روز گذشته، فروشنده‌ها فشار آورده‌اند که اول مطالباتشان را دریافت کنند و سپس کالا بفروشند؛ در حالیکه به موازات، از فروش اعتباری خودداری می کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر ضرورت تغییر در رویه ارزی بانک مرکزی گفت: ادامه این روند صد درصد در بازار داخلی تاثیر می‌گذارد، قیمت کالاها به‌ویژه مواد غذایی را افزایش می‌دهد و احتمالا کمبود کالا را در بازار ایجاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    هرچی بلا برسر مملکت می‌آید زیر سر بانک مرکزی است. یه عده در بانک مرکزی نمی‌گذارند.ارز تک نرخی بشود.و.دلار پایین بیاید و قیمت واقعی ۷۰ ریال باشد.تا این آدمها هستند این مملکت رو خوش نمی ببیند.