۰ نفر

آزمایش موشکی جدید کره شمالی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبر: 837493
آزمایش موشکی جدید کره شمالی

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در یک منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است. مقامات این کشور در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره جنوبی، تصمیم به گسترش توانایی‌های نظامی خود گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد که تشکیلات موشکی این کشور روز جمعه یک « آزمایش قدرت» برای کلاهک طراحی شده برای موشک کروز استراتژیک «هواسال ۱-را ۳» (Hwasal-1 Ra-3) و یک آزمایش پرتاب موشک ضدهوایی «پیولجی ۱-۲» انجام داده است. این رسانه اعلام کرد که این کلاهک و موشک به «اهداف تعیین شده» برخورد کرده‌اند.

عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی نشان می‌دهد که دست‌کم دو موشک از کامیون‌های پرتابگر در امتداد یک بزرگراه شلیک می‌شوند.

مقامات کره شمالی مجموعه آزمایش‌های مشابهی را در ۱۳ بهمن سال گذشته در پی گرفتند، اما در آن تاریخ اشاره‌ای به نام موشک کروز یا موشک ضدهوایی نکرده بودند. شاید این بدان معناست که پس از آزمایش‌های متوالی، این سیستم از آن تاریخ پیشرفت فناوری داشته است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد که پرتاب‌های روز جمعه در راستای فعالیت‌های توسعه نظامی برنامه‌ریزی‌شده کره شمالی صورت می‌گیرد و ارتباطی به وضعیت کنونی تنش ندارد.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دور جدیدی از پرتاب‌های موشکی و نمایش‌های تسلیحاتی را آغاز کرده است.


ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن نیز به گسترش همکاری نظامی خود و تشدید استراتژی‌های بازدارنده با محوریت توانایی‌های استراتژیک آمریکا پرداخته‌اند.

موشک‌های کروز بیش از پیش در مجموعه سلاح‌های کره شمالی مشاهده می‌شود. این موشک‌ها برای غلبه بر سامانه‌های دفاع موشکی منطقه طراحی شده‌اند. آنها جایگاه قابل توجهی در مجموعه موشک‌های بالستیک کره شمالی دارند، مجموعه‌ای که شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما نیز می‌باشد.

تحلیلگران می‌گویند کره‌شمالی در حوزه فناوری موشکی ضدهوایی احتمالا با روسیه همکاری دارد. ایالات متحده و کره جنوبی هر دو کره شمالی را به ارسال تسلیحات توپخانه‌ای و موشکی به روسیه متهم می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha