۰ نفر

انتقاد قانونگذار اروپایی از تحریم‌ها علیه ایران

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱
کد خبر: 837010
انتقاد قانونگذار اروپایی از تحریم‌ها علیه ایران

عضو پارلمان اروپا از سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا در قبال ایران و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «میک والاس» نماینده چپگرای ایرلند در پارلمان اروپا امروز با بازنشر پست دیشب (۲۸ فروردین) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه ایکس که خبر از افزایش تحریم های ایران داده بود، نوشت: پس اتحادیه اروپا می خواهد تحریم های بیشتری علیه ایران که کسی را نکشته اعمال کند، ولی هیچ تحریمی علیه رژیم اسرائیل که بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را در غزه کشته اعمال نمی شود؟

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز خبر داد که برخی از کشورهای عضو این نهاد به بهانه واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان افزایش تحریم های ایران هستند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس نیز که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، خواستار تشدید سیاست تحریم علیه تهران شد.

همچنین آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با شبکه آ. ار. د آلمان گفته بود: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: آمریکا از تحریم‌ها برای مختل کردن فعالیت خرابکارانه ایران استفاده خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha