۱ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

افزایش مجدد قیمت طلا و سکه / چرا طلا ارزان نشد؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵
کد خبر: 836793
افزایش مجدد قیمت طلا و سکه / چرا طلا ارزان نشد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا باعث افزایش مجدد قیمت طلا و سکه شد از کاهش ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه خبر داد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ برخلاف روز گذشته که قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی بود امروز شاهد صعود مجدد سکه با کانال ۴۴ میلیونی بودیم از طرف دیگر قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در بازار افزایش یافت.
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: در بازارهای جهانی انس طلا ۲۸ دلار افزایش یافت و به ۲۳۷۳ دلار رسید در بازارهای داخلی امروز روند قیمت‌ها افزایشی بود.وی افزود: روز گذشته قیمت‌ها سیر نزولی داشت اما از عصر دوشنبه با افزایش نرخ ارز و بازار جهانی و اخبار سیاسی باعث شد قیمت‌ها افزایشی شود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین نرخ قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز گفت: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۸ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان رسید، قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد قیمت سکه تمام طرح قدیم نیز با رشد ۱۵۰ هزار تومانی ۴۰ میلیون و۹۰۰ هزار تومان شد. بذرافشان با بیان اینکه قیمت سکه‌های نیم، ربع و یک گرمی کاهشی بود؛ اضافه کرد: قیمت نیم سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومان ۲۶ میلیون تومان شد، ربع سکه نیز حدودا ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و ۱۶ میلیون تومان شد و قیمت سکه یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان رسید.
وی افزود: با توجه به معاملات بازار و تقاضایی که وجود داشته قیمت این سه سکه کاهشی بود. حباب نیز نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت و ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه بازار طلا و سکه التهاب ندارد، تصریح کرد: روز گذشته سکه حتی به ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد اما نوسانات ارز و انس جهانی طلا و تنش‌های سیاسی منطفه باعث افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار شد. 
بذرافشان افزود: با اینکه اولین ماه سال بود شرایط بحران و رکود ادامه دارد و سالی که نکوست از بهارش پیداست، در فروردین ماه تعطیلی‌های متعدد باعث شد تشدید کاهش تقاضا و رکود شد. وی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از رشد قیمت جهانی طلا و نرخ ارز بوده است، گفت: در یک ماه اخیر قیمت طلای جهانی ۲۵۰ دلار افزایش یافته است، از طرف دیگر نرخ ارز نیز در این مدت رشد داشته است. همچنین موج‌های افزایشی تفاضا برای خرید طلا و سکه را بیشتر کرده است اما این رشد باعث التهاب بازار نشده است. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره آینده بازار نیز اظهار داشت: باید دید بازار جهانی به چه سمتی می‌رود بازار داخلی با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی پس از پاسخ ایران به شرایطی رسیده است که دیگر نباید التهاب داشته باشد در سطح دنیا نیز تلاش بر این است که دو طرف خویشتن‌داری کنند و شرایط به روال عادی برسد امیدواریم آرامش بازگردد و به سمت و سوی برود که شرایط مساعد برای جامعه مهیا شود. وی گفت: شرایط اقتصادی قشر متوسط و ضعیف بحرانی شده است گزارش های میدانی نیز نشان می دهد در حوزه تولیدی ها بحران شدیدی داریم و شرایط معیشیتی تولیدکنندگان مناسب نیست ، امیدواریم شرایط اقتصادی مردم و اصاف بهتر شود و رونق به جامعه بازگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha