۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

وزیر صمت امروز به شورای رقابت می‌رود/ وظایف شورای رقابت تغییر نمی‌کند

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 836670
وزیر صمت امروز به شورای رقابت می‌رود/ وظایف شورای رقابت تغییر نمی‌کند

عضو شورای رقابت با بیان این که وزیر صمت امروز به شورای رقابت می‌رود، گفت: قصد داریم سیاست های کلی بحث رقابت و انحصار را با ایشان مطرح کنیم و یک هم‌افزایی و همسویی پیدا کنیم که تصمیمات شورای رقابت توسط دولت نقض نشود و متقابلا شورای رقابت ضمن این که به وظایف خود مانند ترویج رقابت و مقابله با انحصار عمل می کند، تصمیمی نگیرد که مخالف سیاست های دولت باشد.

محسن بهرامی ارض اقدس، عضو شورای رقابت و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان کرد: امروز بعدازظهر وزیر صمت به شورای رقابت خواهند آمد.

وی در خصوص جزئیات این جلسه گفت: قصد داریم سیاست های کلی بحث رقابت و انحصار را با ایشان مطرح کنیم و یک هم‌افزایی و همسویی پیدا کنیم که تصمیمات شورای رقابت توسط دولت نقض نشود و متقابلا شورای رقابت ضمن این که به وظایف خود مانند ترویج رقابت و مقابله با انحصارعمل می کند تصمیمی نگیرد که مخالف سیاست های دولت باشد.

عضو شورای رقابت ادامه داد: شورای رقابت به وظایف خود در حوزه خودرو عمل می کند و تصمیمات متناسب با شرایط فرق می کند.

وی تصریح کرد: شورای رقابت نهاد مستقل فرابخشی است و ترکیبی از قوه مقننه، مجریه و قضایی است و زیرنظر یک نهاد دولتی نیست که بخواهد از آن اثرپذیری باشد.

بهرامی ارض اقدس گفت: قانون سیاست های اصل ۴۴ که مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است غیرقابل تغییر است مگر این که به تصویب مجلس و به تایید مجمع تشخیص برسد. به دلیل این که فرآیند، فرآیندی مشکل است، قاعدتا تغییر در وظایف شورای رقابت کار بسیار دشواری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha