۰ نفر

توصیه آژانس ایمنی هوانوردی اروپا: با احتیاط وارد حریم هوایی خاورمیانه شوید

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۱۳
کد خبر: 836568
توصیه آژانس ایمنی هوانوردی اروپا: با احتیاط وارد حریم هوایی خاورمیانه شوید

 آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) با اشاره به دفاع مشروع ایران در پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهروندان اروپایی نباید هنگام سفر به حریم هوایی خاورمیانه و تا فاصله ۱۰۰ مایلی دریایی اطراف سرزمین‌های اشغالی، موارد لازم احتیاطی را از مد نظر دور بدارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) روز دوشنبه با اشاره به این که از نزدیک وضعیت خاورمیانه و تأثیر آن بر هوانوردی غیرنظامی را زیر نظر دارد، اعلام کرد: "همچنان به شهروندان اروپایی توصیه می کنیم در حریم هوایی خاورمیانه و مشخصا تا فاصله ۱۰۰ مایلی دریایی اطراف اسرائیل (سرزمین های اشغالی) احتیاط های لازم را در نظر داشته باشند!"

دیلی میل نوشت: این آژانس در عین حال اعلام کرد در جریان تحولات آخر هفته میلادی (شنبه و یکشنبه) در خاورمیانه که براثر اجرای عملیات دفاع موشکی و پهپادی ایران علیه (رژیم) اسرائیل رخ داد، هیچ پرواز غیرنظامی این منطقه در معرض خطر قرار نگرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

در پی همین تحولات بود که برخی شرکت های هواپیمایی جهان به ویژه از کشورهای غربی پرواز های خود به خاورمیانه را بطور موقت به حالت تعلیق درآوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha