۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین اعلام شد؛ 

پیش بینی تولید ۱۳ میلیون تن گندم در سالجاری/ راهکار حذف دلالان از چرخه خرید  

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبر: 836303
پیش بینی تولید ۱۳ میلیون تن گندم در سالجاری/ راهکار حذف دلالان از چرخه خرید  

رییس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۳ میلیون تن گندم تولید کنیم، گفت: پیگیر تعیین و اعلام جایزه تحویل گندم از سوی رئیس جمهور هستیم.  

 به گزارش اقتصاد آنلاین، عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه برداشت گندم در استانهای سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب بوشهر، جنوب فارس، جنوب خوزستان و ایلام از حدود یک هفته پیش آغاز شده است، گفت: تاکنون حدود ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.  
وی با اشاره به اینکه قیمت پایه خرید تضمینی برای هرکیلوگرم گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: به منظور انجام یک خرید خوب، حذف دلالان و واسطه ها و عدم استفاده از گندم به عنوان خوراک دام و طیور به دنبال تعیین جایزه تحویل گندم از سوی رئیس جمهور هستیم و این مساله را با جدیت پیگیری می کنیم.  
هاشمی تصریح کرد: در صورت تعیین و اعلام جایزه تحویل گندم از سوی رئیس جمهور اتفافات بسیار خوبی در خرید این محصول رخ می دهد.  
وی با بیان اینکه سال گذشته جایزه تحویل گندم به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار تومان بود، گفت: امسال نیز در صورتی که این جایزه تعیین شود، خرید گندم برای دلالان و واسطه ها جذابیتی نخواهد داشت و دولت می تواند عمده گندم تولیدی را از کشاورزان خریداری کند.  
هاشمی تاکید کرد که با توجه به وضعیت خوب بارندگی ها، پیش بینی می شود امسال میزان تولید گندم بیش از ۱۳ میلیون تن باشد   ضمن اینکه سال گذشته با خرید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم داخلی در بخش خبازی به خودکفایی رسیدیم و امسال هم اگر جایزه تحویل به موقع تعیین و اعلام شود، خودکفایی بخش خبازی تکرار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha